Концернът BMW е готов с новата си стратегия, която предвижда сериозно съкращение на моделна гама. На фона на намаляващите приходи и увеличаващите се разходи баварският производител е взел решение за отказване от редица модели, някои от които са доста популярни, а други излязоха на пазара съвсем скоро, съобщава немското издание Automobile.
BMW вече "погреба" версията с 3 врати на хечбека 1-Series, компактния ван Active Tourer и хетчбека 3-Series GT. Съвсем скоро ще ги последват кабриолетът 2-Series, стандартната версия на флагмана 7-Series (в гамата ще остане само удължената модификация), компактното крос-купе X2 (на долната снимка) и големият хеч 6-Series GT.
Изненадващо, баварците се отказват и от проекта Z4, реализиран с Toyota, което означава, че моделът няма да получи наследник. Същото ще се случи и с двувратите модификации - купе и кабриолет, на 8-Series. Така в гамата на модела ще оцелeе само четиривратото Gran Coupe.
Според информациите, ръководството на концерна вече е дало "зелена светлина" на проекта BMW X8. Това няма да бъде крос-купе версия на X7, а нов и много бърз автомобил. Той ще се предлага само във варианти M Performance и X8 M, а също така и в хибридна модификация. Тя ще получи електромотор със 170 к.с. и само на ток ще изминава 100 км.
Именно електрификация на моделната гама е една от стратегически задачи пред BMW. Тя ще засегне и M-подразделението на концерна, което има за задача да придвижи до серийно производство концептуалния проект Vision M Next.
Снимки: BMW