Легендарната марка Lancia показва впечатляващ ръст на продажбите за първото полугодие на 2019 г., което може да се окаже решаващо за плановете на концерна FCA за нейното бъдеще. Нещо повече - Lancia продава повече нови автомобили от Alfa Romeo, съобщава Automotive News.
За първото полугодие продажбите на Lancia в Европа са скочили с 28%, докато тези на Alfa Romeo са паднали с 42%. Това показва, че решението на FCA да не закрива марката - нещо, за което се говори упорито през последните години, е напълно правилно. В момента Lancia е представена само на един пазар - в Италия, и само с един модел - Ypsilon, като за първите 6 месеца от него са пласирани 34 691 бойки.
Хечбекът Ypsilon е на пазара още от 2011 г., като FCA първоначално не планираше негов наследник заради липсата на достатъчно средства. Сега обаче това е на път да се промени и според последните информации такъв автомобил ще бъде представен още през 2020 г. Той ще бъде изграден на базата на новото поколение на FIAT 500, което също ще дебютира догодина.
В същото време продажбите на Alfa Romeo през първото полугодие са паднали с 42% - до 29 187 единици, като 14 500 от тях се падат на пазара в Италия. Марката предлага само два актуални модела - седана Giulia (5858 продажби, спад от 44%) и кросоувъра Stelvio (13 771 продажби, спад 18%). И двата автомобила са на пазара от 2016 г. и въпреки положителните отзиви, които получиха, представянето им на пазара е доста слабо и те отстъпват на моделите на голямата германска тройка.
В гамата на Alfa влиза и компактният хечбек Giulietta, който се продава от 2010 г. Неговите резултати за полугодието са 8952 продажби (-47%). Спортната кола 4C Spider също се продава в Европа - 143 бройки (-32%), както и субкомпактният хечбек MiTo - 561 единици (-91%).
Засега няма яснота какво ще направи FCA с тези лоши резултати. През март Alfa Romeo представи кросоувъра с хибридно задвижване Tonelo, но не е ясно кога ще стартира неговото серийно производство. Според информациите до момента, неговото бъдеще до голяма степен е зависило от сливането на FCA с Renault, което пропадна.
Снимки: Lancia, Alfa Romeo