fallback

Новият мотор SkyActiv-X оправдава очакванията

Британски журналисти тестваха Mazda3 с революционния двигател

Журналисти от британското издание Autocar тестваха обновените седан и хечбек Mazda3, моделна година 2020. Автомобилите са оборудвани с мотор от семейството SkyActiv-X, който е показал впечатляващи резултати.

Бензиновият двигател с контролирано възпламеняване под налягане може да се похвали с всички достойнства на дизелов агрегат - той осигурява допълнителен въртящ момент на ниски обороти, като е по-екологичен и по-икономичен. За европейската версия на Mazda3 моторът с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра развива 180 к.с. и 224 Нм въртящ момент.

Средният разход на гориво при агрегата е 4,5 л/100 км, като нивата на вредните емисии СО2 са средно 96 гр/км (в зависимост от скоростната кутия). Тези стойности са постигнати по новия стандарт WLTP, който влезе в сила през септември миналата година.

Двигателят от семейството SkyActiv-X, който се поставя на седана и хечбека Mazda3, може да се съчетава както с 6-степенна механична, така и с 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Известно е, че Mazda ще предложи мотор SkyActiv-X в САЩ, но в различен вариант. Версията за Европа има степен на сгъстяване 16:1, докато тази за Щатите - 15:1. Идеята е, че така той ще може да работи и с бензин с по-ниско октаново число, какъвто се предлага отвъд океана.

Според отзивите на британските журналисти, тествали новата Mazda3 с такъв мотор, той работи като тих дизел, но същевременно реагира по-бързо при натискане на педала. Освен това, агрегатът има характера на типичен бензинов двигател, твърдят от Autocar.

Снимки: Mazda

 

 

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 години )
    До #3 Двигателят си дърпа съвсем прилично, но се кара по различен начин. Един поглед върху техническите данни за ускорението, включително клипчета в тубата го потвърждават. Имам такава и ако до сега си карал дизел или малък бензин с турбина, разбирам трудностите, които имаш с атмосферен двигател.
  • #11
    mirelamirela ( преди 5 години )
    До 13 АПП Аз карам Мазда 2017 и мога да кажа, че е зле. Мазда 6, която е 2.5 бензин, но така и не разбрах къде са тези 192 коня. Съжалявам, че дадох 63 хил. лв. Сега я продавам. Просто е безумно творение. Да, дизайна е супер, харесва ми, но с това се изчерпва всичко хубаво. Карам я вече 3 години и се надявам да покрия вашите критерии, за да дам коментар. Мога и по-подробно да изброя поне 10 сериозни недостатъка в сравнение с други автомобили от класа, но... стрива ли си?
  • #10
    АПП ( преди 5 години )
    До 1 Вие кога карахте skyactive X че коментирате, нещо което вероятно и не разбирате.До 11 Поредния *** който споделя мнение на други *** като него. Когато шофира те Мазда след 2014 1-2 години, тогава давайте оценки. Това няма да вдигне имиджа на вселенски те немски машини.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Коментара ти е толкова странен, че се чудя дали всъщност наистина го мислиш.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    До кога ще ги мъчат тези двигатели с вътрешно горене??? Да го фърлят това и да почват да парвят електрички.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Напротив, гледа да използва самовзривяне винаги, когато може. Проблемът е, че това се случва много по-рядко, отколкото им се искаше на инженерите на Мазда. А механичният компресор не се използва за вдигане на мощността, а за изравняване на някакви налягания.
  • #6
    ... ( преди 5 години )
    До "специалиста". Механичен компресор...
  • #5
    Цеко ( преди 5 години )
    Мисля, че винаги използва свещите, пише че има въртящ момент и в ниските, вероятно защото е с компресор!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Новото G може да е малко по-добре благодарение на ел мотора. Но и колата "надебеля" с близо 100кг, което пък адресира проблема с шума.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Опитът ми с бенинова Мазда 3 2018г. е, че двигателят е супер зле. Няма ускорение, няма мощност на магистралата при изпреварвания. Връщане на предавки и шум в купето. Става, ако го кара пенсионер до 90км/ч....Супер зле.
fallback
Последни