fallback

Chevrolet разкри новия Corvette C8 Stingray

Американската легенда за първи път е със средно разположение на двигателя

Един от най-очакваните автомобили на 2019 г. - Chevrolet Corvette C8 Stingray, беше показан официално от американския производител. За пръв в историята си моделът е със средно разположение на двигателя, като идеята на концерна GM е той да може да се противопостави по-успешно на европейските си конкуренти Porsche и Ferrari.

Осмата генерация на модела получава името Stingray, което за първи път е използвано още през 1963 г. Базовият вариант на новия Corvette ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди, като това се дължи на 6,2-литровия V8 двигател, развиващ мощност от 495 к.с. 

Преместването на мотора по средата е увеличило дължината на купето със 137 мм - до 4630 мм. Широчината е 1933 мм (+56 мм в сравнение с предишния C7), но височината е по-малка - 1234 мм. Разстоянието между двете оси достига 2723 мм, а теглото е 1527 кг. - със 166 кг. повече от досега.

Дизайнът на новия Corvette запазва някои от елементите на своите предшественици, но като цяло е "по-глобален" и е в стила на последните двуместни модели на McLaren и Ferrari. От Chevrolet обещават още „по-ориентиран към водача“ интериор с къс преден капак, който осигурява по-добра видимост.

Осмата генерация е първата в историята на спортни модел, която се отказва от механичната скоростна кутия. Всички версии ще бъдат оборудвани с 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. При нея все пак има и ръчен режим, който позволява на водача да сменя предавките от волана.

Новият C8 Corvette разполага със стъклен капак на двигателя, който на свой ред е с 40 к.с. по-мощен от този на предшественика си. Максималният въртящ момент при мотора вече е 637 Нм, като увеличението в сравнение с C7 e 13 Нм.

Както и предишният C7, така и C8 Stingray ще се предлага с шаси Magnetic Ride Control, което позволява бърза смяна на настройките на амортисьорите. Суперколата е оборудвана и със система за управление на сцеплението, която работи с електронен диференциал с ограничено приплъзване. Благодарение на предния сплитер и задния спойлер се генерира до 181 кг. притискателна сила при агресивно завиване.

Вижте още снимки в галерията.

Купувачите на автомобила ще могат да си поръчат гуми Michelin Pilot Sport ALS, за които Chevrolet твърди, че издържат на натоварване 1g в завои или да изберат пакет Z51 на Michelin Pilot Sport 4S. Предните гуми са с размер 245/35ZR/19,  а задните - 305/30ZR/20.

Както и всички последни поколения на Corvette, така и C8 ще се произвежда в завода в Боулинг Грийн (Кентъки). Цените ще станат известни в началото на 2020 г., когато ще бъдат разкрити и останалите версии на модела. Предвижда се най-мощната да развива 1000 к.с.

Снимки: Chevrolet

 

fallback
  • #7
    Задминаващ ( преди 5 години )
    пръчка която немците никога няма да се унижат да издялкат!
  • #6
    Минаващ ( преди 5 години )
    Кола каквато немчугите няма да могат да съумеят да направят никога.
  • #5
    :) ( преди 5 години )
    Каква е тая пръчка с копчета?!
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Зверска е!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    C6 модела(с облите форми) е типичната класика за Corvette.Този последният и предпоследният са малко "трансформанс".Някак си, си е загубил чара и идентичността.
  • #2
    112 ( преди 5 години )
    Прекалено европейски е станал модела и така си губят привлекателноста...
  • #1
    none ( преди 5 години )
    Направили са компилация между МакЛарън и Ферари. Почти бях сигурен че е новият МакЛарън преди да прочета статията. Американците съвсем се изчерпват, и не само при колите ... драмата с Боинг заплашва да се превърне в древногръцка трагедия ...
fallback
Последни