IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Clio трябва да спре спада на продажбите на Renault

Френският гигант също пострада от изтеглянето си от Иран

Clio трябва да спре спада на продажбите на Renault

Френският автомобилен производител Renault записа спад на продажбите с 6,7% за първата половина на 2019 година, но надеждите на шефовете на компанията са, че с новите модели на марката тази тенденция ще бъде преодоляна, като най-бързи резултати се очакват от новото Clio.

От началото на януари до края на юни Renault регистрира 1,94 милиона продадени леки автомобили, като за същия период на миналата година продажбите са били 2,08 милиона. Спадът при Renault обаче е по-малък в сравнение с този на световния пазар, който за първата половина на 2019 е 7,1 процента.

Прогнозите за развитието на световната автомобилна индустрия също не са особено радостни – основните и най-големи пазари отчитат спад на продажбите, а постоянно се появяват нови търговски прегради пред производителите. Информацията от Renault идва ден, след като френският съперник на компанията – PSA, отчете спад с 12,8 процента на продажбите от януари до края на юни.

„Renault запази пазарния си дял за първата половина на годината на пазар, който регистрира остър спад”, се казва съобщение до медиите на компанията, в което присъства и признанието, че този процес е бил улеснен и от „липсата на нови модели”.

Но премиерата на петото поколение на бестселъра Clio трябва да помогне на продажбите на Renault през втората половина на годината, като към това се прибавя и модернизираният вариант на електрическия Zoe. За първата половина на 2019 продажбите на Zoe са нараснали с 42,9%, потвърди шефът на продажбите в Renault Оливие Мурге.

В същото време продажбите на други две марки, които са под шапката на Renault растат през 2019 – Dacia отчита ръст от 4,5 процента, а Лада – 6,8%, въпреки че руските автомобили са важен фактор само на домашния си пазар, както и в някои страни от бившия СССР.

На европейския пазар продажбите на групата Renault са без промени, но в Африка, Близкия Изток и Индия общият спад е 27,7% - основно заради изтеглянето на компанията от Иран през миналата година. В региона Евразия продажбите са спаднали с 5,2%, като тук влиза и Русия, а в Северна и Южна Америка – с 3,9%, но пък там има ръст в Бразилия – с 8% през първата половина на 2019.

 

0 от 500