Компанията Mazda подготвя излизането на европейския пазар за новия си кросоувър CX-30, като официално съобщи моторите, с които ще бъде оборудван моделът.
Автомобилът е изграден на платформата Skyactiv-Vehicle, като ще получи два бензинови и един дизелов мотор. Последният е с работен обем 1,8 литра, като мощността му е 118 к.с. Средният разход на гориво е 7,3 л/100 км.
За CX-30 е предвиден и 2,0-литров двигател Skyactiv-G, който развива 122 к.с. при максимален въртящ момент от 213 Нм, а също така и новият Skyactiv-X със 186 к.с. Той разполага с технологията SPCCI, благодарение на която възпламеняването на горината смес става без свещи (също като при дизела).
Фактически и двата бензинови мотора са част от "мека" хибридна система, тъй като са свързани с 48-волтов стартер-генератор. При малки натоварвания два от четирите цилиндъра се изключват, което води до икономия на гориво. Разходът варира от 5,3 л/100 км до 9,7 л/100 км в зависимост от задвижването и скоростната кутия.
И трите двигателя могат да се съчетават с 6-степенна механична скоростна кутия Skyactiv-MT или с "автоматик" Skyactiv-Drive, който също е с 6 предавки. Задвижването е към предната ос или 4х4.
Снимки: Mazda