fallback

Раздвоение на личността: Тестваме Mitsubishi Outlander PHEV

Хибридният кросоувър на японците е №1 в Европа по продажби в класа си, но дали си заслужава у нас?

Пазарът на кросоувърите в Европа продължава да расте и тази тенденция няма да се промени скоро. Тези автомобили постепенно изместиха семейните комбита и миниванове, но се сблъскват с един основен проблем - екологичните стандарти, които стават все по-трудни за покриване. И тъй като масовата електрификация все още е далеч, на производителите им се налага да търсят временни решения на проблема.

Точно такова са хибридите и по специално тези с възможност за зареждане от електропреносната мрежа (plug-in). Технологията вече е достъпна за всички класове автомобили, като производителите все по-масово залагат на нея. Няма как кросоувърите да останат встрани от тази тенденция, а един от първите, които получиха подобна версия беше Mitsubishi Outlander. На пазара вече е неговата обновена версия, която имахме възможност да тестваме.

Трябва да отбележим, че този Mitsubishi Outlander PHEV е №1 по продажби сред този тип автомобили в Европа през последните месеци. Популярността му се дължи на факта, че в повечето европейски държави електрифицираните модели са субсидирани от властите и цената им пада до по-приемливи нива. Подобренията по модела явно също играят положителна роля в тази насока и това се отразява добре на продажбите му.

Основната от тях е в задвижващата система. При предишния Outlander PHEV хибридната система се състоеше от 2,0-литров бензинов двигател и допълнителен електромотор. В компанията обаче напук на практиката при повечето производители са решили да увеличат обема на двигателя с вътрешно горене и той вече е с обем 2,4 литра. Съответно мощността му също е нараснала - от 121 на 135 к.с., докато тази на единия електромотор - този на предната ос, си остава същата - 82 к.с. Промяна има при втория, който се поставя на задната ос. Досега той предлагаше също 82 к.с., но след обновяването вече развива 95 к.с.

Така водачът има на разположение задвижваща система с 230 к.с. (при предишната версия те бяха 203), които са напълно достатъчни. Пробегът само на електричество си остава същият - 50 км, но по новия цикъл на измерване WLTP, което означава, че тези данни са много по-близко до реалните. За това помага и по-голямата батерия, чийто капацитет вече е 13,8 кВт/ч.

Mitsubishi Outlander PHEV
2360 куб.см работен обем на бензиновия двигател 230 к.с обща мощност на хибридната система 211 Нм максимален въртящ момент на бензиовия двигател 10,5 секунди 0 до 100 км/ч  

Като цяло идеята на хибридите (plug-in) е при ниски обороти да работят единствено електромоторите и това прави моделът много ефективен в градски условия. В сериозен трафик Mitsubishi Outlander PHEV се движи само на ток, което съответно икономисва гориво. Максималната скорост на електричество може да бъде 135 км/ч, но при нея батерията свършва за кратко време.

Факт е също, че тези 50 км само на ток са трудно постижими, защото обикновено автомобилът се ползва сутрин, когато навън е по-студено. Затова и електрическият режим си остава нещо хубаво само през първия ден на ползване, после се налага използването на други варианти, като най-удачният е хибридният. При него електронната система сама решава кой от моторите да използва, като по този начин максимално се щади заряда в батерията.

Новост е режим Sport, от който, честно казано, няма особен смисъл. Причината е, че той трябва да предложи по-добра динамика, но когато когато колата ви стандартно ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди, свалянето на 0,3 секунди от това време не се усеща особено. Освен това, при неговото активиране воланът и окачването се втвърдяват, а при автомобил с подобна аеродинамика това може да създаде проблеми, особено при движение с висока скорост.

Иначе, има и режим Eco, при който системата пести от всички агрегати, а освен това водачът може да избира между няколко варианта за настройки на система за задвижване на четирите колела - нормален, за сняг или за тежък терен. При последният е налице имитация на заключване на задния диференциал, която помага на хибридния Outlander при движение по черен път, например.

При пътуване извън града хибридната система е полезна единствено при движение с ниска скорост. Тогава работят двата електромотора, докато бензиновият двигател се превръща в генератор, който захранва батерията. Като дадеш повече газ и това удобство изчезва. Съответно разходът на гориво се покачва значително, като за това помага и допълнителното тегло на кросоувъра, включващо електромоторите и батерията. Разходът вече е около 9 л/100, а може и да е по-висок, ако карате по магистрала и давате повече газ.

Всичко това съответно, ще ви кара да зареждате често батерията. При използването на станция за бързо зареждане тази операция отнема около 30 минути, за които акумулаторът се пълни на 80%. От стандартната мрежа батерията се зарежда напълно за 7 часа. При Outlander PHEV има специална система за управление на зареждане, при която собственикът може да програмира цялата операция и по този начин да използва по-евтина електроенергия. Съответно може да се управлява и температурата в салона, тоест тя да бъде зададена така, че да се достига, когато автомобилът се зарежда от мрежата.

Трябва да се отбележи и използването на по-качествени материали в салона, както и добавянето на изход с напрежение 220 волта в багажника на модела, което позволява свързването с допълнителни уреди (при пътешествие сред природата тази функция е доста полезна). Това обаче се отразява и на цената на кросоувъра, която си е доста висока - 92 900 лв. за варианта Intense+ и 98 900 лв. за Instyle+. 

Вижте още снимки от теста на Mitsubishi Outlander PHEV 

Добавете и факта, че няма възможност за две допълнителни седалки в багажника, заради които може да се ползва данъчен кредит, както и това, че в България не се предлагат преференции или стимули при покупка на "екологичен" автомобил. Оказва е, че ще трябва да извадите 100 бона за кросоувър, който ще ви е далеч по-полезен в града, отколкото извън него. Екологията излиза скъпо, още повече, че за половината от тази сума ще си купите стандартния Оutlander, които има по-големи резервоар и багажник. 

fallback
  • #5
    Гого ( преди 1 година )
    Забравих да напиша още един + удобна,широка и приятна за шофиране.А този #3 лъже като Киро министъро.
  • #4
    Гого ( преди 1 година )
    Купих такава модел 2018г края на есента.Купих я с летни гуми.След 2 дни заваля силен сняг. Отидох с колата да си купя зимни гуми и да ми ги монтират. Имаше сняг около 30см и не ми пробуксува. Карах я на режим сняг.Само това ми хареса от колата. Разход градско 12-13-14,че и 15л/100км На магистрала същите стойности. Продадох я напролет и купих РАВ 4 Разход от 4,6-7,5л/100км максимум. Ще си купя Митсубиши,но само климатик.
  • #3
    Ворик ( преди 2 години )
    Имам такава и митрябваше 1 година зада се науча как да я карам оптимално. Разход пре смесено каране град магистрала град ми е 7.5 като на магистралата оддържав 130км и дозареждам батерията. Градското е само ел. Това дето пишат само ел на магистрала еди колко си км. е голяма глупост. Тази кола никога не трябва да се кара на ток на магистрала, там се кара на мотор и зареждане на батерията, като се напълни се каро в режим запазване където колата сама се допълва до стойноста която е зададена.
  • #2
    Swad ( преди 5 години )
    Всичко много хубаво, но като прочетох за цена от 100 бона и лееко ми приседна на гърлото. Все пак говорим за "джип" средна ръка, нали? В смисъл, явно не говорим за нещо, което предлага някакъв невероятен лукс, динамика или офроуд възможности. Аз, че съм стиснат, стиснат съм, ама и автопроизводителите нещо вече съвсем не познават парите.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    26 квтч / 100км. Лакомичко
fallback
Последни