fallback

Tesla Model 3 измина рекордно разстояние за 24 часа

Влогър успя да навърти 2781 км за едно денонощие, но ползвайки зарядните станции на конкурентите

Мнозина смятат, че електромобилите са добри за градско шофиране, но не и на дълги разстояния. Това мнение бе опровергано категорично от един норвежки влогър - но парадоксалното е, че той постигна рекорда си благодарение на зарядните станции на конкурентите BMW, VW и Mercedes, а не на Tesla Supercharger.

Популярният влогър Бьорн Ниланд, който е роден в Тайланд, но от 4-годишна възраст живее в Норвегия, успя да измине 2781 км за 24 часа с Tesla Model 3 Long Range AWD. Той постави рекорда благодарение на бързите зарядни устройства IONITY в Германия, защото в момента тази мрежа е много по-мощна и зарежда електромобилите по-бързо от Supercharger на Tesla. IONITY е съвместно начинание на VW, BMW, Daimler и Ford Europe. Предишният рекорд от 2644 км беше поставен миналата година с Model 3 от австрийския отбор G-Electric на Херман Хорст Люнинг. Преди това пък Люнинг записа 2424 км.

Ниланд подчертава, че пътуването е направено в реалистични условия, при спазване на общите правила за движение по пътищата. Рекордът е поставен на аутобан в Германия и при високи скорости - около 170 км/ч през повечето време.

Пробегът и скоростта на Model 3 се различава от повечето електрически превозни средства, които по правило работят ефективно при ниски скорости. Ефективността на разхода на енергия по време на 24-часовото пътуване е била 311 Втч/км, което е много по-високо от 160 Втч/км при нормални условия на шофиране. Средната скорост между спиранията за зареждане е била 115 км/ч през всичките 24 ч.

По време на пътуването по част от маршрута валял дъжд, което намалява ефективността чрез увеличаване съпротивлението на гумите. Ниланд се сменял с приятели на шофьорското място през въпросните 24 часа и излъчвал директно пътуването по канала си в YouTube.

Той се концентрирал върху бързото шофиране и зареждане на батерията до около 50%, за да поддържа ефективността на скоростта на зареждане. Повечето бързи зарядни устройства за електрически автомобили забавят скоростта на зареждане, когато зарядът на батерията започне да приближава пълния си капацитет.

Използваните от Ниланд зарядни станции IONITY имат максимална мощност на зареждане от около 195 кВт, което е по-високо от сегашните европейски зарядни устройства на Tesla. Скоро Tesla ще пусне зарядно V3 с мощност 250 кВт, но то ще се появи само на няколко места в САЩ и до Европа ще "дойде" след няколко месеца.

Консумацията на енергия за цялото пътуване е 865 кВтч, което е колкото 10 пълни батерии на Model 3 Long Range. Ниланд посочва, че рекордното пътуване би му струвало около 300 евро, но IONITY покри разходите по таксуването. IONITY взима по 8 евро за зареждане, независимо от продължителността на сесията. Тъй като Ниланд обаче правил кратки сесии на зареждане до 50%, той оптимизирал скоростта на самото зареждане, а не неговата цена.

fallback
  • #10
    Бачо Киро ( преди 4 години )
    #10 - Ще минеш толкова километра извън Германия на кукуво лято... Чарджърите варай, един ден може би навсякъде ще са такива, *** с високите скорости на друго място си пешеходец....
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Пушка е тесла-та, по-добра кола няма на пазара! на който не му харесва да диша изгоряла нафта и да не мрънка че 2800 километра му били малко за 24 часа. Хвани си самолет бе изтрещелник :)
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Електрическите коли имат един много неприятен проблем - батерията постоянно губи заряд без значение дали колата се кара или не.Тоест електрическата кола трябва постоянно да се зарежда. Не може да я оставиш като бензинова кола да си стои в гараж със седмици, месеци и дори години. Теслата например докато стои паркирана губи по около 10-15км пробег на всеки 24 часа.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    А някой може ли да изчисли със колко % се съкращава живота на батерията при всяко зареждане на тия бързите зарядни?И също дали има разлика между това всеки ден да разеждаш на бързо зарядно за 15 мин. или да зареждаш през нощта на трифазния ток в къщи.Според мен каквито и схеми да се прилагат, ако се кара колата всеки ден на извънградско батерия ще се скапе за няколко години.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Аз обичам на дълъг път да спирам малко по-често ама на всеки час е прекалено. Отделно в БГ няма станции над 50КВ тоест и спиранията ще са по 45-60 мин. И какво излиза дал съм 130к за кола която 40-50% от времето е на зарядно ако искам да мина повече 300-400 км за един ден
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Пише средна скорост между зарежданията. Тоест зареждаш нулираш и тръгваш спираш на следващата зарядна и гледаш. имаш 1-2 мин да караш с по-ниска скорост така че да кажем че са се движили норално между 120 и 130. Което си е съвсем нормална скорост за магистрала. Къде ги измисли 150?Друг е въпроса че при 311 Вч/км гориш почти 36кв/час. Батерията на LR-a е 75КВ за да оптимизира зареждането не е зареждал повече от 50%. Тоест е спирал на всеки час.
  • #4
    пен ( преди 5 години )
    300 евро е щяло да струва зареждането защото на въпросните зарядни се плаща твърда цена на зареждане. Тоест плащаш 8 евро и зареждаш колкото искаш. А те са зареждали само до оптималния капацитет на батерията а не до горе. Иначе тая кола има над 400км пробег, 2800км при оптимално зареждане и нормално каране 120-130км/ч са ти 56 кинта.
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    300 евро са около 240л бенз. по наши цени. Това ще рече разход около 8,5. Not great, not terrible предвид средната скорост и схемата им за зареждане..
  • #2
    anonymous ( преди 5 години )
    С около 12 лв само и стигаш до морето - по западните цени на ел.ен. за ел.кара ти ...
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    115 км средна скорост някой от живущите тук карал ли е с такава в продължение на 24 часа
fallback
Последни