Въпреки гръмките уверения в обратното Tesla няма особен напредък в областта на автономното управление, твърди The Information. Показателен за това е фактът, че в последните месеци Илон Мъск е подменил почти целия екип, натоварен с разработването на пълния автопилот. Съвсем отскоро с тази задача е натоварен Дрю Балино, който с тригодишния си опит в Tesla е един от ветераните в често подменящата екипа си компания.
През февруари Мъск обеща, че до края на следваката година неговите автомобили вече ще могат да изпълняват пълни маршрути от точка А до точка Б, без шофьорът изобщо да се намесва. "Сигурен съм в това, няма никаква въпросителна", подчерта тогава Мъск в подкаста си. "Илон Мъск многократно е подценявал времето, което е необходимо за изпълняване на амбициозните му проекти", коментира по този повод Wired.
През април компанията направи ъпдейт на автопилота си и Мъск дори сподели клипче, показващо как един Model 3 прави цяло пътешествие без намеса на водача. Експертите обаче са категорични, че макар системата на Tesla да е по-напред от тези на конкурентите, тя по никакъв начин не е "автопилот", а по-скоро усъвършенстван асистент. "Трябва през цялото време да я следиш внимателно и да си държиш ръцете на волана", подчертава Сам Абюлсамид от Navigant Research.
В момента единственият асистент на северноамериканския пазар, позволяващ отделяне на ръцете от волана за дълго, е системата на Cadillac - Super Cruise, но и тя функционира само на определени участъци от магистрали. Tesla предлага "автоматизирано шофиране" по магистрали, включително изпреварвания на по-бавни коли, и обещава до края на годината да добави и "автоматизирано шофиране по градски улици". Този пакет струва 6000 долара за Model 3.
Всички останали разработки в областта на автономното управление - от Google до европейските и японските производители - разчитат на лидари, за да засичат прецизно други обекти на пътя. Според Мъск обаче видеокамерите и единичният радар на Tesla са напълно достатъчни
Много специалисти обаче остро възразяват срещу предположението, че Tesla може да предложи автономност при ограничения си брой сензори. В момента "автопилотът" на компанията разчита единствено на видеокамери и на един-единствен радар. Всички други разработки в тази област залагат задължително и на поне няколко лидара - технология, която измерва прецизно разстоянието до други обекти с лазер. "Лидарът е играчка за глупаци", каза самият Мъск по-рано тази година. "Всеки, който разчита на лидар, е обречен. Обречен".