fallback

Почти 100 милиона евро изкарват Топ 3 пилотите във Формула 1

Хамилтън, Фетел и Рикардо се състезават за най-много пари

Business Book GP от 2010 година провежда свои независими изследвания на икономиката и финансите на Формула 1, като специалистите, работещи за изданието анализират всяка една информация по тази тема, което твърде често е неофициална и непотвърдена. Като това винаги важи за заплатите на пилотите и това не се променя и за сезон 2019.

Според Business Book GP и тази година 5-кратният световен шампион Люис Хамилтън получава най-голяма заплата във Формула 1, като става въпрос за основното му заплащане, осигурено от Mercedes, което може да се промени с премии и бонуси за победи и нова титла. От тези приходи са изключени доходите от рекламни договори на пилотите.

Хамилтън е начело с 42 милиона евро на година, следван от най-сериозния му съперник в последните години – Себастиан Фетел, на когото Ferrari плаща по 35 милиона евро на сезон.

За този сезон място в Топ 3 си осигури Дениъл Рикардо, който в края на 2018 напусна Red Bull, за да кара в Renault. Австралиецът все още е далеч от челото, но пък се състезава за 20 милиона евро на сезон.

Бившият пилот на Ferrari Кими Райконен, който сега кара за Alfa Romeo е този с най-сериозно намаление на заплатата – до 6 милиона евро. Но пък се предполага, че договорът на последния световен шампион на Ferrari предвижда сериозни бонуси за точки и предни класирания, така че парите му да отскочат до 20 милиона на година.

Големите отбори плащат много по-малко на другите си пилоти. Валтери Ботас има договор до края на този сезон и получава 8 милиона евро на сезон, а новакът във Ferrari Шарл Льоклер кара за едва 3 милиона евро.

Общо заплатите на двамата пилоти на Red Bull Макс Верстапен и Пиер Гасли за 13,5 милиона евро, като 12 милиона от тях са за холандеца, който в Австрия сложи край на победната серия на Mercedes.

Renault плаща 8 милиона евро на сезон на Нико Хюлкенберг, а в Racing Point плащат 4 милиона евро на Серхио Перес и 1,5 милиона на Ланс Строл. Заплатите на двамата пилоти на Haas Ромен Грожан и Кевин Магнусен са равни – по 2 милиона евро, като тук има намаление в сравнение с миналата година.

С най-малките заплати тази година са Роберт Кубица (Williams) – 1 милион евро, както и двамата пилоти на Toro Rosso Даниил Квят и Алекс Албон – по 750 000 евро, Ландо Норис (McLaren) – 700 000 евро, Джордж Ръсел (Williams) – 500 000 евро и Антонио Джовинаци (Alfa Romeo) – също 500 000 евро.

fallback
fallback
Последни