"Купе" е една от онези думи, които маркетингът безсрамно открадна за своите долни нужди. Произлизащ от френския глагол за "отрязвам", този термин датира още отпреди автомобила, и първоначално означава файтон без гледащи назад седалки. В автомобилния свят е пренесен за коли с две врати и скъсен покрив - по правило спортни и скъпи машини, поради което думата придобива престижно звучене. Което обяснява и защо в последните петнайсетина години търгашите наричат с нея какво ли не, стига да има леко скосен покрив. За сметка на това класическите двуврати купета са почти на изчезване. C&D подбра 20 модела, които днес напълно сме забравили - или дори никога не сме подозирали, че ги е имало.
20 забравени купета (ГАЛЕРИЯ):
Biturbo, основният модел на марката от онази епоха, е все още достатъчно популярен. Но само шепа хора си спомнят за Shamal, макар това да бе върховото име в гамата - и първото, разработено под шапката на тогавашния нов собственик De Tomaso. Shamal имаше по-късо междуосие от Biturbo, специален бодикит и туин-турбо V8 с 322 коня. Maserati произведе само 369 бройки.


0