"Купе" е една от онези думи, които маркетингът безсрамно открадна за своите долни нужди. Произлизащ от френския глагол за "отрязвам", този термин датира още отпреди автомобила, и първоначално означава файтон без гледащи назад седалки. В автомобилния свят е пренесен за коли с две врати и скъсен покрив - по правило спортни и скъпи машини, поради което думата придобива престижно звучене. Което обяснява и защо в последните петнайсетина години търгашите наричат с нея какво ли не, стига да има леко скосен покрив. За сметка на това класическите двуврати купета са почти на изчезване. C&D подбра 20 модела, които днес напълно сме забравили - или дори никога не сме подозирали, че ги е имало.
20 забравени купета (ГАЛЕРИЯ):
Мнозина смятат това за най-грозния Rolls-Royce в историята - което е странно, защото дизайнът е дело на самия Пининфарина. През 70-те това купе бе най-скъпият сериен автомобил в света, с цена от 171 000 долара - над милион в днешни пари. Само 531 бройки бяха произведени. Camargue бе и първият автомобил с двузонов климатик.