"Купе" е една от онези думи, които маркетингът безсрамно открадна за своите долни нужди. Произлизащ от френския глагол за "отрязвам", този термин датира още отпреди автомобила, и първоначално означава файтон без гледащи назад седалки. В автомобилния свят е пренесен за коли с две врати и скъсен покрив - по правило спортни и скъпи машини, поради което думата придобива престижно звучене. Което обяснява и защо в последните петнайсетина години търгашите наричат с нея какво ли не, стига да има леко скосен покрив. За сметка на това класическите двуврати купета са почти на изчезване. C&D подбра 20 модела, които днес напълно сме забравили - или дори никога не сме подозирали, че ги е имало.
20 забравени купета (ГАЛЕРИЯ):
В сравнение с грубоватите, ъгловати седани, които Subaru предлагаше дотогава, това купе изглеждаше като пришълец от друга галактика. Технологията също бе напредничава: 3.3-литров боксер с 230 коня, 4-степенен автоматик и задвижване на четирите колела. Колата имаше прецизно управление и в същото време приличен комфорт на возене. Но тя бе толкова различна от останалите модели на компанията, че изобщо не привлече традиционните купувачи на Subaru.


0