Фантастична Alfa Romeo 8C 2900B спечели Златната купа - тоест наградата на публиката и журналистите - на тазгодишното издание на Concorso d'Eleganza във Вила д'Eсте. Най-престижното събитие за класически автомобили се провежда край езерото Комо всяка година от 1929 насам, като в последното десетилетие организатор е BMW Group. Днес ще бъде обявена и голямата награда на журито.
Наградената Alfa е от 1937 година, една от едва 32 произведени от този модел.
Неин собственик е американецът Дейвид Сидорик. Колата се задвижва от 8-цилиндров редови мотор с работен обем 2.9 литра и мощност 180 конски сили. Каросерията е тип Berlinetta, изработена в легендарното миланско ателие Carrozzeria Touring. Миналата година същата кола спечели наградата Best of Show и на престижния конкурс в Пебъл Бийч, САЩ.
Alfa Romeo започва да произвежда сериите 8С в началото на 30-те години. Конструктор на революционния за онова време осемцилиндров редови мотор е самият Виторио Яно, най-успешният инженер в Италия в епохата между двете войни (може да срещнете името и като Виктор Янош - син е на унгарски емигранти в Пиемонт). Агрегатът ползва два суперчарджъра тип Roots и два карбуратора Weber.
Първоначално колата е замислена основно за състезания. Енцо Ферари, който по онова време още не е създал собствена компания, поръчва три бройки 2900A за своя отбор, с които печели първо, второ и трето място на легендарното Mille Miglia през 1936. След дебюта си 8C печели и в четири поредни години 24-те часа на Льо Ман, карана от имена като Тацио Нуволари, Ролан Сомер и Луиджи Кинети.
През 1936 конструкторите на Alfa създават и 2900B - "цивилна" версия на състезателната кола, с доста повече удобства и с намалена мощност на двигателя. Предлага се в две версии - къса и дълга (Corto и Lungo). За онова време обаче колата е баснословно скъпа и поръчките са сравнително малко. Произведени са само 20 бройки от късата версия и 10 от дългата - и от тях само 5 са тип Berlinnetta. Още една е сглобена от части десетилетия по-късно.
Още от историята на уникалната 8С вижте в галерията:
През 1935, за да се справят с Mercedes Benz и Auto Union, Енцо Ферари и конструкторът Луиджи Баци създават 8C Bimotore - с два 3.2-литрови двигателя, по един отпред и отзад, и с два разпределителни вала. Колата обаче така и не успява да се противопостави на Mercedes W25 на Рудолф Карачола, а и разходът е твърде висок