Хиляда конски сили е мощност, която доскоро бе достъпна само за собствениците на хиперавтомобили като Bugatti или Koenigsegg. Но сега Mopar, поделението за компоненти на Fiat-Chrysler, предлага мотор за вграждане в стари автомобили, който спокойно ги развива.
Агрегатът, представен официално на тунинг изложението SEMA, се нарича Hellephant - кръстоска от английските думи за "ад" и "слон". Това е масивен седемлитров V8, който в добавка към точно хилядата си конски сили максимална мощност предлага и умопомрачителните 1288 Нм максимален въртящ момент. За сравнение това е повече от оригиналното Bugatti Veyron и от Koenigsegg Agera RS, и е точно двойно над досегашното BMW 750i.
Най-хубавото е, че можете да монтирате това чудовище в какъвто и да е стар автомобил - стига обаче да има достатъчно място под капака. Цената е 29 995 долара: доста солено като за двигател, но и доста евтино, ако съпоставите с алтернативите с подобна мощност. Mopar обещава за тези пари да ви даде всички необходими сензори и електронни компоненти, както и алтернатор, помпа за сервото и така нататък.
Hellephant е и отдаване на почит към един от най-прославените мотори в историята на автомобилна Америка: знаменития 426 Hemi на Chrysler, появил се през 60-те години. Цифрата в името му идва от работния обем в инчове - съответстващ на 7 литра. Заради огромните му размери го наричат The Elephant Motor - мотора-слон. Машини с 426 Hemi, като Dodge Charger или Plymouth Road Runner, се търсят много сред колекционерите и цените им постоянно растат.
Новият Hellephant обаче произлиза от далеч по-съвременния 6.2-литров мотор със суперчарджър от Dodge Hellcat. За премиерата му от Mopar го монтираха в Dodge Charger от 1968 година, добавяйки шестстепенна скоростна кутия и окачване от SRT Hellcat.
Още снимки на уникалния Dodge Charger Hellephant от SEMA 2019 вижте в галерията: