fallback

Eто най-достъпните 1000 коня на пазара

Новият 7-литров V8 на Mopar има повече въртящ момент от W16 в Bugatti Veyron

Хиляда конски сили е мощност, която доскоро бе достъпна само за собствениците на хиперавтомобили като Bugatti или Koenigsegg. Но сега Mopar, поделението за компоненти на Fiat-Chrysler, предлага мотор за вграждане в стари автомобили, който спокойно ги развива.

Агрегатът, представен официално на тунинг изложението SEMA, се нарича Hellephant - кръстоска от английските думи за "ад" и "слон". Това е масивен седемлитров V8, който в добавка към точно хилядата си конски сили максимална мощност предлага и умопомрачителните 1288 Нм максимален въртящ момент. За сравнение това е повече от оригиналното Bugatti Veyron и от Koenigsegg Agera RS, и е точно двойно над досегашното BMW 750i.

Най-хубавото е, че можете да монтирате това чудовище в какъвто и да е стар автомобил - стига обаче да има достатъчно място под капака. Цената е 29 995 долара: доста солено като за двигател, но и доста евтино, ако съпоставите с алтернативите с подобна мощност. Mopar обещава за тези пари да ви даде всички необходими сензори и електронни компоненти, както и алтернатор, помпа за сервото и така нататък.

Hellephant е и отдаване на почит към един от най-прославените мотори в историята на автомобилна Америка: знаменития 426 Hemi на Chrysler, появил се през 60-те години. Цифрата в името му идва от работния обем в инчове - съответстващ на 7 литра. Заради огромните му размери го наричат The Elephant Motor - мотора-слон. Машини с 426 Hemi, като Dodge Charger или Plymouth Road Runner, се търсят много сред колекционерите и цените им постоянно растат.

Новият Hellephant обаче произлиза от далеч по-съвременния 6.2-литров мотор със суперчарджър от Dodge Hellcat. За премиерата му от Mopar го монтираха в Dodge Charger от 1968 година, добавяйки шестстепенна скоростна кутия и окачване от SRT Hellcat.

Още снимки на уникалния Dodge Charger Hellephant от SEMA 2019 вижте в галерията:

fallback
  • #11
    chargera ( преди 2 години )
    s toq slon kutiqta trqbva da e king kong
  • #10
    chargera ( преди 2 години )
    kato naduq golfa i toi shte e taka
  • #9
    анонимчо ( преди 3 години )
    Не просто заради огромните му размери го наричат The Elephant Motor, а защото визуално прилича на слон
  • #8
    ивчо ( преди 3 години )
    спор няма голям кеф но това е кола за хоби и кеф ,за да я купи човек трябва да има поне още 1-2коли и най вече да има вьзможност и финансова и място да я дьржи ,не си я представям пред панелката в някой квартал ))))
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Според мен ще е много трудна за каране с толкова мощност и на 1 мост.
  • #6
    Павел Янкулов ( преди 4 години )
    Страхотен двигател
  • #5
    Jaguar Supercharger ( преди 4 години )
    Много е хубаво с чарджър макар и само с 400 коня. Тегли от ниските и върви във високите.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Америкаска ..ия...
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Тези двигатели обикновенно ги монтират на класики от 60 и 70 години които са само на задно предаване. Представям си 1300нм на единично предаване и липса на тракшън контрол и въздушни възглавници. Трябва да си много много смел.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Чарджъра има чар, не споря, но за какво да им сваляме шапки на тия? че продължава да не им дреме за глобално затопляне, и тормозят всички останали, а те си грухат със седемлитрови топузи?
fallback
Последни