Hyundai полага сериозни усилия, за да предложи по-мощни и спортни N версии на колкото се може повече свои модели. След i30 и Veloster идва ред на няколко кросоувъра в гамата на корейците, като заедно с тях по-вълнуващ вариант ще получи субкомпактният i20. Миналата седмица i20 N беше засечен на тестове на Северната дъга на „Нюрбургринг”, но компанията все още не е показала окончателният дизайн на i20 N.
Независимият дизайнер Клебер Силва предложи своята визия за това как би могъл да изглежда по-спортният вариант на i20, но много анализатори са на мнение, че крайният вариант, избран от Hyundai ще изглежда по-агресивно.
Някои елементи най-вероятно ще се окажат идентични с предположенията – като радиаторната решетка, която е като директно заета от i30, чийто първообраз пък се появи при i30 Fastback.
Според публикации в специализираните британски издания, мощността на i20 N ще е „поне 250 конски сили” и ако това се окаже вярно, то по-малкият модел ще се изравни с i30 N без Performance Package.
Също така все още не е ясно и дали в Hyundai ще използват вече познатия 2-литров T-GDI двигател или ще видим по-мощна версия на мотор с по-малък работен обем.
Във всички случаи обаче корейският модел се очертава като интересна алтернатива на Ford Fiesta ST и дори Renault Clio RS, като и в двата случая производителите им поеха по пътя на даунсайзинга.
Илюстрации: Клебер Силва