fallback

Honda намалява моделите си с 1/3

Японската компания започва сътрудничество с General Motors

Японският производител Honda даде пресконференция в щаб-квартирата си, на която президентът на компанията Такахиро Хатиго разкри в каква посока ще се развива марката през следващите няколко години.

Основна точка в стратегията е съкращаването на моделната гама с 1/3 до 2025 г. В момента около 60% от глобалните продажби на Honda се дължат на 5 модела - Fit/Jazz, Civic, Accord, Vezel/HR-V и CR-V. Има и отделни държави, в които марката разполага със силни играчи - в Щатите, например, това е Pilot, в Япония - кей-каровете от N-серията, а в Китай - евтиният седан Crider. 

Бъдещето на тези модели не е застрашено по никакъв начин, а за да се изчислят действително търсените модели на марката, световният пазар ще бъде разделен на 6 региона. От Honda са категорични, че няма да се правят компромиси и всеки модел, който не се радва на стабилно търсене, ще бъде съкратен.

Оцелелите автомобили постепенно ще преминат към техтология с модулна платформа, която засега носи името Honda Architecture. Това не е една платформа, а цял комплекс от агрегати и технически решенията, които ще позволяват времето за разработка на новите модели да бъде намалено с 30% до 2025 г. Първата Honda, създадена в рамките на тази програма, ще се появи на бял свят през 2020 г.

Важен етап в унификацията ще играе създаването на малък хибриден силов агрегат Small i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), който ще се появи първо при следващото поколение на Honda Fit/Jazz. Този автомобил ще бъде представен през ноември на автосалоа в Токио. Благодарение на използването на различни марианти на i-MMD, цената на модела ще бъде намалена с 25% в сравнение с 2018 г.

"Целта през Honda е през 2030 г. около 2/3 от продаваните модели на марката да бъдат електрифицирани. Ще залагаме основно на изцяло електрическите автомобили", обяси Хатиго и допълни, че още през тази година в Япония и Европа ще стартират продажбите на хечбека Honda e, чийто предсериен вариат беше показан през есента на 2018 г.

Босът на японската копанията допълни, че Honda започва интензивно сътрудничество с други производители. В Китай вече са работи активно с концерна GAC, като още през есента на миналата година беше представен електрическият сериен кросоувър Everus VE-1. За Щатите бъдещите електромобили ще се разработва с концерта General Motors, като двата производителя ще снижат разходите си с използването на унифицирани компоненти.

Снимки: Honda

fallback
  • #9
    V ( преди 5 години )
    Сивика е в пъти по кола от *** Голф, за нанеждност е ясно, че е в пъти по надеждна от немските талиги
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Хонда са се взели много на сериозно.. не са лоши автомобили, но ще си присъединя към колегата отдолу - цените им не отговарят на нищо..
  • #7
    waso ( преди 5 години )
    Не е истина колко са грозни последните модели, особено тоя ръбат и зъбат сивик...Отчайващ отврат
  • #6
    none ( преди 5 години )
    Хонда трябва да намали цените с 1/3 а не колите и ще е много успешна. CR-V с 1.5 бензин и CVT за 85К?!? Не са лоши коли (бях им фен преди да се сблъскам челно с безумните им цени на частите и сервиза на Бултрако), ама на тези цени ми идва малко в повече ...
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Да производител на ДВГ! Ти само в колите ли мислиш, че се ползва? Самолети, кораби, камиони с какво мислиш ще се движат, като забранят ДВГ при колите? С нещо друго ли? А агрегатите, компресорите? И кво викаш слагат само име на продукти, като роботи, спътници, самолети? Ти не си в ред. Това не са ти немските измамници. Разрови се в нета и може да намериш заводите, където се произвеждат. Отгоре пише с големи букви ХОНДА! Или викаш и заводите не са техни.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти сам си отговори - производител на ДВГ. Такова животно съвсем скоро на никой няма да му трябва. А защо мислиш, че другите отрасли имат нещо общо с колите им, освен името?
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Най-големият производител на ДВГ в света да кажеш, че няма да оцелее е доста малоумно нещо. И не само, че произвежда най-много и най-добрите ДВГ, но и произвежда самолети, космически програми, роботи, високи технологии... Селската марка ВАГ, освен каруци, произвеждат вурстове и кетчуп. Това са им високите технологии. Даже софтуера за мамене го поръчват на външни фирми, защото са толкова зле, че и него не могат да си го направят. Пълни нещастници...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Пак са назад с платформите с деситилетие след ВАГ. Само дето немскиците разширяват гамите си а тези ги съкращават.
  • #1
    Кимоното ( преди 5 години )
    Селска Марка за чобани без свян
fallback
Последни