Японският производител Honda даде пресконференция в щаб-квартирата си, на която президентът на компанията Такахиро Хатиго разкри в каква посока ще се развива марката през следващите няколко години.
Основна точка в стратегията е съкращаването на моделната гама с 1/3 до 2025 г. В момента около 60% от глобалните продажби на Honda се дължат на 5 модела - Fit/Jazz, Civic, Accord, Vezel/HR-V и CR-V. Има и отделни държави, в които марката разполага със силни играчи - в Щатите, например, това е Pilot, в Япония - кей-каровете от N-серията, а в Китай - евтиният седан Crider.
Бъдещето на тези модели не е застрашено по никакъв начин, а за да се изчислят действително търсените модели на марката, световният пазар ще бъде разделен на 6 региона. От Honda са категорични, че няма да се правят компромиси и всеки модел, който не се радва на стабилно търсене, ще бъде съкратен.
Оцелелите автомобили постепенно ще преминат към техтология с модулна платформа, която засега носи името Honda Architecture. Това не е една платформа, а цял комплекс от агрегати и технически решенията, които ще позволяват времето за разработка на новите модели да бъде намалено с 30% до 2025 г. Първата Honda, създадена в рамките на тази програма, ще се появи на бял свят през 2020 г.
Важен етап в унификацията ще играе създаването на малък хибриден силов агрегат Small i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive), който ще се появи първо при следващото поколение на Honda Fit/Jazz. Този автомобил ще бъде представен през ноември на автосалоа в Токио. Благодарение на използването на различни марианти на i-MMD, цената на модела ще бъде намалена с 25% в сравнение с 2018 г.
"Целта през Honda е през 2030 г. около 2/3 от продаваните модели на марката да бъдат електрифицирани. Ще залагаме основно на изцяло електрическите автомобили", обяси Хатиго и допълни, че още през тази година в Япония и Европа ще стартират продажбите на хечбека Honda e, чийто предсериен вариат беше показан през есента на 2018 г.
Босът на японската копанията допълни, че Honda започва интензивно сътрудничество с други производители. В Китай вече са работи активно с концерна GAC, като още през есента на миналата година беше представен електрическият сериен кросоувър Everus VE-1. За Щатите бъдещите електромобили ще се разработва с концерта General Motors, като двата производителя ще снижат разходите си с използването на унифицирани компоненти.
Снимки: Honda