fallback

Най-недостъпната кола в света? Тестваме новото Suzuki Jimny

Японското офроудърче си остава честна и проста кола в един свят на излишни усложнения и ескалиращи цени

Можете ли да предположите коя е най-търсената кола в Европа в момента? За нея има 14-месечна листа на чакащите в Австрия, а в Германия търсенето толкова нахвърля предлагането, че производителят забрани на дилърите да я рекламират. Дори и в България ще трябва да чакате близо година. Не е Tesla Model 3. Не е Bugatti. Не е и G-класата на Mercedes.

Честта да е най-мъчно достъпната кола на Стария континент в момента се пада на скромното Suzuki Jimny.

ПРИЧИНИТЕ СА ТРИ. От една страна, японците явно подцениха интереса и заложиха производството само в в домашния си завод в Косай, който буквално не смогва. От друга, Jimny си остава един от малкото честни, простички автомобили в един свят на все повече излишни технологии и все по-надути цени. И накрая, но не по важност, Jimny печели с външния си вид.

НИКОГА ПРЕДИ НЕ СМЕ ГО КАЗВАЛИ за модел на тази марка. Но Jimny наистина е на гребена на вълната в автомобилната мода - нещо като Fiat 500, но за мъже. Добавете към това и уверенията на инженерите, че са наблегнали на комфорта, и ще разберете защо тази кола изплаши до смърт традиционните фенове на Jimny.

МНОГО БЪРЗО ОБАЧЕ СЕ УБЕЖДАВАМЕ, че тревогите са напразни. Новото Jimny наистина изглежда привлекателно, и действително е малко по-комфортно и подготвено за нормални пътища от старото. Но в сърцевината си то си остава, каквото беше: малък, непретенциозен, корав офроудър. Все така разчита на рама и два твърди моста отпред и отзад, само че те са станали доста по-устойчиви заради използваната високоякостна стомана. И все така е настроен повече за места без асфалт.

Във време, когато всички модели растат неудържимо, Jimny е станал всъщност по-къс, с три сантиметра. Но за сметка на това е с почти 5 по-широк. Просвeтът се е увеличил до 21 сантиметра, предният ъгъл на атака е 37 градуса, а задният 49 - доста по-добре от Jeep Wrangler например.

JIMNY НЯМА БЛОКИРУЕМ диференциал, но има ръчен превключвател между задно и 4x4 задвижване, както и понижаваща предавка. Онова, което го прави сериозен офроудър, са теглото и размерите. В по-високата версия на оборудване колата едва надхвърля 1100 килограма. И е с цели 20 сантиметра по-къса от Тоyota Yaris.

ТОВА СИ ИМА И СВОЯТА ЦЕНА, разбира се. Ако искате да сложите куфарите си в багажника, първо трябва да помолите някой слон да седне върху тях. Дори самата дума багажник е шокираща гавра с българския език. Но ако пратите вещите си по куриер, можете да настаните двама приятели отзад, и то сравнително удобно.

Същата липса на място се усеща и отпред: джобовете на вратите са подходящи за писма, стига да не са повече от една страница. Но пък седалките са комфортни, информационната система е много лесна за употреба и като цяло Jimny има всичко, което може да ви потрябва.

Ако искате да сложите куфарите си в багажника, първо трябва да помолите някой слон да седне върху тях

Пластмасите са твърди, но от типа, който говори за здравина, а не толкова за икономия. И все така можете да измиете купето отвътре с маркуч. Минус е, че воланът не се регулира в дълбочина, макар че удобната позиция на седене донякъде го компенсира. Аудиосистемата не е блестяща, но и това не е фатално, защото така или иначе рядко ще я чувате.

НИСКОТО ТЕГЛО ВЕЧЕ ви е подсказало, че тук няма кой знае колко шумоизолация. Jimny има аеродинамичните качества на чук за пържоли, а и новият 1.5-литров бензинов мотор не спомага за съблюдаването на тишина. Над 100 километра в час вече ще чувате само него. Петстепенната скоростна кутия с къси предавателни числа също има известна вина.

Естествено, Jimny не е замислено за трансконтинентални магистрални преходи. Но всъщност се държи доста прилично на дълъг път. Без усилие поддържа 140 километра в час и дори разходът си остава в разумните граници на около 7.5 литра на сто. Вярно, че за ускорението от 0 до 100 км/ч ще чакате почти толкова, колкото за самото Jimny. Но все пак изпреварванията не са невъзможни. Като явна слабост бихме посочили само спирачките - очаквано, защото задните са барабанни. Иначе Jimny се управлява леко и стои успокояващо стабилно в завоите.

ПРИЯТНАТА МУ ПРОСТОТА и естественост се простират и върху ценовата листа. Има само две нива на оборудване. По-ниското струва 35 000 лева и дава асистент за наклон, електрически стъкла и огледала, круиз контрол с ограничител на скоростта, климатик, радио с Bluetooth и USB, и дори отопление на предните седалки.

 

Suzuki Jimny

1462 куб. см работен обем

102 к. с. максимална мощност

130 Нм максимален въртящ момент

21 см максимален просвет

За още пет хилядарки получавате алуминиеви джанти, LED светлини, кожен волан, климатроник и 7-инчовата мултимедия с навигация.

Това е несравнимо по-изгодно от всичките му конкуренти по една много проста причина: те не съществуват. Jimny си живее нашироко в свой собствен сегмент и това обяснява защо японците не си дават зор да го обновяват твърде често. Mazda 3 например смени първите си четири поколения за 15 години. На Jimny му трябваха цели 48. Досегашният модел изкара на пазара точно две десетилетия. Което вероятно е успокояща мисъл за онези, които са в листата на чакащите. Когато и да получат новата си кола, няма опасност тя да е остаряла.

Още снимки на новото Suzuki Jimny вижте в галерията:

 

fallback
  • #27
    tito13 ( преди 3 години )
    Аз ходя с кабриото до плажа и го ползвам за стълба за да си бера плодове от дърветата ,бруля орехите и те се събират в купето,абе подвижна кошница със стълба
  • #26
    Мандръсю ( преди 4 години )
    чаках 14 месеца, за моето ново джимни. базова версия с автоматик. заменя ми нивата, която отива при синът да се учи на нея. трудно ми е да я карам на повече от 60-70 км в посока. мразя ръчните скорости... джимнито е пристрастяващ автомобил. кабината ми е тясна, но е дълга. карам го спокойно над 150 км в посока. без никаква умора. задавам скорост и спирам с левият крак. после пак задавам и така. страшно удобен автомобил. средно гори 6.5 л на 100 км. с около 1.5 литра по-малко от ладата.
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    Дъстъра бил проходим - с кое по-точно бе? Повдигнато клио с виско муфа без бързи/бавни, без блокаж / механичен /, без носеща рама и с независимо окачване. Как пък нито едно от ключовите за офф роуд решения не е вградено в задръстъра?
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    е той нафтаджията, ВАГ-инала на форума от де да знае, че Приус така спира. От де да знае той завалията за регенерация! Няма начин. Дай му на него нафта и пушеци и за друго не го питай. Толкова е зле горкия, че няма просто на къде. От време на време си показва аЛудитата, които не са негови, но нали трябва да избие комплексите и така. А колкото до това Сузу, просто е прекрасно. Малко, симпатично, проходимо, здраво, евтино и икономично. Какво му трябва повече на човек от това. За хора без комплекси
  • #23
    Хибридния ( преди 5 години )
    Супер си е мъника! Корав, проходим, малък (в гората това е плюс).Относно накладките - никак не е чудно хибридна Тойота да изкара над 100к км. с оригинални накладки. Най-правилното каране на хибрида е стремежа към максимална регенерация на енергията, а това се постига като отпуснеш навреме газта и колата започва да спира чрез генератора. Действието на генератора се усилва с натискане на *** на спирачката и чак накрая на спирането накладките спират колата на място. Освен при екстремно спиране ...
  • #22
    Loco ( преди 5 години )
    Първо, Дъстър не струва по-малко - версия с 4x4 спокойно отива над 35 хиляди лева. Второ, как точно старата система на Нисан, качена върху платформата на Клио 2, е по-проходима? Аз го одобрявам Дъстъра, и вероятно е по-практичен избор за повечето хора, но защо трябва да се пишат глупости? А този отдолу явно е предобрил с канцерогенния асфалт :D
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    Дъстър го сравнявай с немските т0.алетни, а не с Джимнито! А за отвращаването на децата от колите най-голям принос има ширпотребата на Фолк с Ваген. Да ги возиш във ВАГен е извращение към младото поколение. Не само за измамите трябва да ги съдят тези мошеници, но и за малтретиране на непълнолетни, чрез возенето им в подвижна химическа т0.алетна. Отделно асфалта, който го слагат вътре във ВАГ за уплътнител на фугите е канцерогенен и изпаренията са му отровни, което допълнително утежнява нещата.
  • #20
    анонимен ( преди 5 години )
    Ще си го караш, или ще си го ремонтираш :D
  • #19
    JEEP ( преди 5 години )
    Аз ще си карам Джипа, пък вие си я хвалете тая пича въшка :)
  • #18
    Кико ( преди 5 години )
    Относно новия модел отначало бях потресен как може толкова грозен да го направят? Но като погледах сума ти ревюта в Интернет, а и го видях на живо определено започна да ми харесва и мисля, че са подобрили с малко всичко по предишното поколение.
fallback
Последни