Последният световен шампион на Ferrari във Формула 1 Кими Райконен е най-свежото попълнение в битката в средата на колоната този сезон. Финландецът остана без нов договор в Маранело и още преди края на миналата кампания се договори със Sauber, който след това беше прекръстен на Alfa Romeo с милионите на италианската марка.
Райконен остава най-популярният пилот във Формула 1 в световен мащаб, а заедно с него в Хинвил се появи и личният му спонсор – тайландската бира Singha. Идването на пивоварната в тима се оказа бонус за Фредерик Васьор, който признал, че не е очаквал тази сделка.
Singha е личен спонсор на Райконен от 2015 година, а преди да се ангажира с Кими компанията спонсорира Red Bull, но по-късно се прехвърли при Ferrari. Кими и тайландската бира имат интересна история, разказана накратко от Воравуд Бхиромбхакди, който е един от шефовете на компанията Boonrawd Brewery, който е собственик на марката Singha.
„Запознахме се с Кими случайно, все пак ние бяхме спонсор във Формула 1 – разказва Воравуд, който е и шеф на компанията Cavallino Motors, която пък е ексклузивен вносител на Ferrari в Тайланд. – Няколко месеца по-късно получих писмо от Райконен, в което той ми съобщаваше, че иска да работи съвместно с нашата марка бира, да осъществим някои съвместни проекти.
„Кими беше написал, че нашата марка много му допада. Първоначално реших, че някой си прави шеги с мен. Но се оказа, че всичко е истина и Кими има интерес към Singha. Започнахме да работим заедно, а днес аз съм един от най-верните му фенове.”
Тайландската компания е спонсор на Ferrari от 2016 до края на 2018, след това шефовете й решават, че ще последват Райконен в новия му отбор и ще дават пари и на тима.
„Кими е особен човек, той се отличава от всички други в падока на Формула 1 – уверен е Бхиромбхакди. – Затова и той се харесва на толкова много хора в цял свят. Кими е много популярен в Тайланд, което за нас е супер.”