Bugatti публикува снимки от изпитанията на хиперавтомобила Divo в пустинни условия. Задачата на тестовия инженер Юлия Лемке, която е прекарала няколко часа зад волана, е била да провери поведението на автомобила при екстремно високи температури.
„Серийното” производство на Divo предстои, като общият тираж няма да надхвърли 40 коли.
Юлия Лемке и екипът й е трябвало да проведат изпитания от тип, който рядко се среща: да проверят поведението на колата и електрониката, която управлява работата й, при температури над 40 градуса и скорост 250 км/ч.
Bugatti Divo е по-екстремната версия на Chiron, като новият хиперавтомобил получава малко по-различен дизайн, по-агресивна аеродинамика и промени по шасито. Аеродинамичният натиск при Divo е увеличен с 90 килограма спрямо Chiron, до 456 кг.
Леко увеличение има и при страничното натоварване в атаката на бързи завои – от 1,5G при Chiron на 1,6G при Divo. В същото време теглото на Divo спрямо това на Chiron е намалено с 35 килограма.
Divo се задвижва от 8-литров W16 двигател с 4 турбини с мощност 1500 конски сили и 1600 Nm максимален въртящ момент. Максималната му скорост е 380 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2,4 секунди.
В Европа цената на Divo стартира от 5 милиона евро, но с оглед на ограничения тираж желаещите ще трябва да платят доста повече, като наскоро един от клиентите на компанията продаде мястото си в списъка за чакащи за 7,5 милиона евро.