Круиз-контролът в съвременните автомобили вече не е глезотия, а система, на която водачите се доверяват, особено при по-дълги пътувания. Сега настъпва сезонът на големите автомобилни пътешествия, но не всички знаят, при какви условия е безопасно да се доверят на тази толкова полезна функция.
Общо-взето всички електронни асистенти на водача трябва да се ползват внимателно и това важи с особена сила именно за круиз-контрола. През зимата той може да бъде опасен заради поледицата и снега по пътя, но как стоят нещата през лятото?
При дъжд настилката на пътя може да бъде доста хлъзгава, което често се оказва проблем за водачите. Те биват изненадани от аквапланинг при влизане с по-висока скорост в участък, който е силно наводнен и тогава гумите губят сцепление заради водния слой. Автомобилът става неуправляем и се увеличава риска от занасяне и излитане от пътя.
Опасността в случая е, че именно круиз-контролът може лесно да провокира ефекта на аквапланинг в момента, в който автомобилът започне да ускорява, за да достигне зададената му скорост. При рязко ускорение колелата поемат събраната на пътя вода, като това може да се случи дори при по-ниска скорост - 40-80 км/ч.
Ситуацията се усложнява и от факт, че по време на дъжд водата се смесва с моторно масло или други течности, попаднали на пътя и се превръща в луга. И в случай на ускорение може да се достигне до инцидент, така че експертите препоръчват още при първите капки дъжд круиз-контролът да се изключва.
Друг риск при използването на тази система се появи при пътуване на празен път с монототен пейзаж. Тогава водачът може да се унесе и дори да заспи. Ако обаче той самостоятелно дава газ, това ще му осигури някакво разнообразие. Така че, дори и при най-малките признаци на сънливост е добре да се спре за известно време и водачът да се ободри.