Nissan и Ford са най-големите губещи от свиването на европейския автомобилен пазар през март, показват данни на браншовата организация АСЕА. Продажбите в ЕС и страните от EFTA през третия месец на годината са 1.77 милиона, с 4% по-малко от същия месец на 2018.
Продажбите на Nissan обаче спадат с цели 29%, а тези на Ford - с 16%, и то точно когато европейското поделение на американския гигант навлиза в тежко преструктуриране и съкращаване на разходите.
Сериозни спадове има и в продажбите на Porsche и Honda (-20%) и Alfa Romeo (-45%), но при тях става дума за чувствително по-малки обеми.
Доста по-добре се представя пазарният лидер - групата Volkswagen, която има под 1% спад. Едноименната марка, която е най-продаваната в Европа, губи 3% спрямо продажбите през март 2018, Skoda ги запазва, а при Audi и Seat има ръст - съответно 2.8% и 5.4%.
Ръст имат и продажбите на Renault (над 2%), но това е изцяло благодарение на бюджетната дъщерна марка Dacia. При PSA се регистрира спад, въпреки че пласираните бройки на дъщерната марка Citroen са се увеличили с над 7%. Спадът при Fiat-Chrysler е 12%.
Пазарът на нови автомобили в България също отчита спад през март, но по-малък от средния - само 1.4%. Общо от началото на годината е нас са пласирани 8419 нови автомобила, което е 1% ръст спрямо първото тримесечие на 2018.
Другите пазари от нашия регион се представят доста различно: Хърватия, Кипър и Чехия имат двуцифрен спад, Унгария отчита почти 9% ръст, а румънският пазар нараства с 25% на годишна база и вече е четири и половина пъти по-голям от българския, при около три пъти по-голямо население.