fallback

Nissan и Ford се сринаха в Европа

Пазарът на Стария континент се свива, само VW и Renault незасегнати от големите производители

Nissan и Ford са най-големите губещи от свиването на европейския автомобилен пазар през март, показват данни на браншовата организация АСЕА. Продажбите в ЕС и страните от EFTA през третия месец на годината са 1.77 милиона, с 4% по-малко от същия месец на 2018.

Продажбите на Nissan обаче спадат с цели 29%, а тези на Ford - с 16%, и то точно когато европейското поделение на американския гигант навлиза в тежко преструктуриране и съкращаване на разходите.

Сериозни спадове има и в продажбите на Porsche и Honda (-20%) и Alfa Romeo (-45%), но при тях става дума за чувствително по-малки обеми.  

Доста по-добре се представя пазарният лидер - групата Volkswagen, която има под 1% спад. Едноименната марка, която е най-продаваната в Европа, губи 3% спрямо продажбите през март 2018, Skoda ги запазва, а при Audi и Seat има ръст - съответно 2.8% и 5.4%.

Ръст имат и продажбите на Renault (над 2%), но това е изцяло благодарение на бюджетната дъщерна марка Dacia. При PSA се регистрира спад, въпреки че пласираните бройки на дъщерната марка Citroen са се увеличили с над 7%. Спадът при Fiat-Chrysler е 12%.

Пазарът на нови автомобили в България също отчита спад през март, но по-малък от средния - само 1.4%. Общо от началото на годината е нас са пласирани 8419 нови автомобила, което е 1% ръст спрямо първото тримесечие на 2018.

Другите пазари от нашия регион се представят доста различно: Хърватия, Кипър и Чехия имат двуцифрен спад, Унгария отчита почти 9% ръст, а румънският пазар нараства с 25% на годишна база и вече е четири и половина пъти по-голям от българския, при около три пъти по-голямо население.

 

 

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Нисан от доста време не са вадили нищо ново. Малко уж освежиха диазйните ама ако не ти посочат разликите няма да ги видиш. Също големият им коз - Кашкай дълго време беше топ предложение откъм цена-продукт. А през последните 2-3 години почти всички конглокенти изкараха много добри предложения.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Няма цикличност, поне в Европа. Причините са новите регулации. Първо, имаше бум на продажби, когато комапниите разчистваха наличностите от несертифицирани по WLTP бройки - нормално е човек да не се купи кола, ако си е купил няколко месеца по-рано. Второ, двигателната гама на марките все още е много по-бедна отколкото беше заради забавянето по сертифицирането по новия стандарт. Така модел, който преди се е предлагал с 5 двигателя, сега се предлага с два. И много купувачи отлагат купуването.
  • #4
    Achtung ( преди 5 години )
    В САЩ и Китай пазара също спада спрямо този от миналата година, явно навлизаме в поредната цикличност на пазара, което вероятно ще принуди част от компаниите да се слеят за да оцелеят. Да видим кой с кого.
  • #3
    mancho ( преди 5 години )
    Икономическата криза май, не само ч,ука на вратата, ами направо си започна вече...
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Ти най-скъпата автомобилна марка в света Тойота не я мисли, нито най-хубавите премиум автомобили с най-авангардни хибридни системи Лексус. Те продават в цял свят. Мисли в кой сервиз да закараш за ремонт германската барака.
  • #1
    Факт! ( преди 5 години )
    *** нали Ниссан мноу продавали ба нали искали развод с рено ми да се махат ама май нестава.Искаха да купят Рено ама тва е Франция не България да си продават компаниите на безценица както приватизацията 90-те.После крякайте що няма икономика тука.Гьотферени!
fallback
Последни