fallback

Законодателят е във форма: тестваме новия Mercedes-Benz CLS

Германците първи измислиха "купето" с четири врати, и продължават да отстояват територията си (ВИДЕО)

"Купе" по дефиниция означава нещо с две врати. Но тъкмо Mercedes през 2004 сложи край на това с първия CLS и се опита да убеди света, че може да бъде и с четири. Всъщност направи го толкова добре, че днес пазарът е залят с подобни машини и германците трябва наистина много да се постараят, за да запазят преднината си.  

ЧАСТ ОТ ТОВА СТАРАНИЕ е промененият дизайн на новото поколение, чиито заоблени форми не само го правят по-елегантен, но и подобряват аеродинамиката - до впечатляващия коефициент от 0.26.

CLS - можете да го наричате "Це Ел Ес" или "Си Ел Ес", както предпочитате - е построен върху същата платформа като E-класата и дължината му клони към петте метра, забележимо повече от предишното поколение. В същото време обаче теглото е намаляло до под 1800 килограма, най-вече благодарение на алуминиевите калници, капак и врата на багажника.

НИЕ ТЕСТВАМЕ НАЙ-МОЩНИЯ дизелов вариант - трилитров с 6 цилиндъра с две турбини и 340 коня максимална мощност. Въртящият момент стига до впечатляващите 700 нютонметра - достатъчно да ви изстрелят пред всички останали на светофара.  Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 5 секунди.

Добри думи заслужава и 9-степенната скоростна кутия G-Tronic, която се справя бързо и безпроблемно. Освен това ви дава опцията за ръчен режим, ако ви скимне да се разбунтувате срещу компютъра. Тестовата ни кола има и система за задвижване на четирите колела.

КОЛКОТО ДО РАЗХОДА, от Mercedes се опитват да ни пробутат показатели от рода на 5.5 литра на сто извънградско. Вероятно е постижимо, ако медитирате зад волана. Ние постигнахме малко под 8 на сто, което също е добре за толкова мощна кола със задвижване на двата моста.

Комфортът зад волана е безупречен. Колата стои стабилно на пътя, като за това помагат и адаптивното окачване, и ниският просвет. Воланът е достатъчно директен и при увеличаване на скоростта се втвърдява допълнително.

 

Mercedes-Benz CLS

2995 куб. см работен обем

340 к.с. максимална мощност

700 Нм максимален въртящ момент

5.0 секунди 0-100 км/ч

Салонът е точно каквото бихте очаквали от Mercedes: луксозни материали и нови технологии. Дървото, алуминият и качествената кожа са част от серийното оборудване, а в по-високите версии има и детайли от карбон.

Малките сензорни панели на волана трябва да ви улеснят в управлението на мултимедията, макар че никак не е трудно да ги задействате по невнимание. Седалките са безукорно удобни, поне отпред. Отзад сниженият покрив ограничава мястото само за двама души. Няма проблем да натъпчете и трети, но няма да му е особено удобно.

ЦЕНАТА СЪЩО Е КАКВАТО ОЧАКВАТЕ. Базовият CLS започва от 127 000 лева, което включва двузонов климатроник, камера за заден ход, безжичен интернет и круиз контрол.

Оттам нататък потъвате в дългия списък допълнителни екстри със също толкова дълги цени. Можете да си поръчате система за дистанционно управление при паркиране, панорамен покрив и доста напреднал автопилот като в S-класата. Което спокойно вдига цената на нашия тестов автомобил над 150 хилядарки. Но пък и целта на четиривратите купета никога не е била да са достъпни.

fallback
  • #3
    Боби ( преди 5 години )
    Гроздето май ви идва кисело, ми се струва. Да, Мерцедес са иноватори! Я проверете MBUX системата дали може да се сравни с нещо подобно от другите премиум марки?
  • #2
    Минаващ ( преди 5 години )
    Прехвалена и надута марка разчитаща на пропаганда повечд отколкотл на технологични нлвоввъведения.Измислили купето с 4 врати що за глупост а колелотл и те ли пак са го измислили.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Като гледам интериорите на Мерцедес от сега и от преди 20 години и се чудя какво точно се случи не както трябва? Колкото и да са скъпи материалите вътре, Мерцедесите от днес изглеждат като някакъв касетофон от 90-те години вътре.
fallback
Последни