fallback

Швейцарци направиха батерии с 1000 км пробег

Пробив в технологията увеличава двойно възможностите им

Производителите на електромобили нетърпеливо очакват следващия пробив в областта на технологиите за развитие на батериите, но в последните години добрите новини са малко.

Сега обаче това може да се промени, благодарение на швейцарската компания Innolith, която обяви, че е създала експериментална батерия с много по-голяма плътност на заряда, която ще осигурява пробег от над 1000 километра с едно зареждане.

Как е възможно това? От Innolith твърдят, че са създали първата батерия, в която плътността на заряда е 1000 ват-часа на килограм. Само за сравнение – в батериите на Tesla Model 3 плътността на заряда е 250 Wh/kg, като компанията на Илън Мъск планира да увеличи този показател до 330 ват-часа на килограм. А в Щатите наскоро стартира изследователска програма, спонсорирана от държавата, която трябва да създаде клетки за батерия, способни да осигурят плътност от 500 ват-часа на килограм.

Ако твърдението на Innolith се окаже вярно, то литиево-йонните батерии ще надскочат многократно и най-смелите очаквания за развитието на потенциала им.

„Това е голям скок напред – обясни президентът на Innolith Алън Грийншийлдс пред The Verge. – Най-общо казано, плътността на заряда при нас е 4 пъти по-голяма от тази на най-добрите литиево-йонни батерии и около три пъти повече от следващата стъпка в развитието на тези батерии.”

С такава плътност на заряда пробегът с едно зареждане наистина може да отскочи на над 1000 километра, което е почти два пъти от най-сериозните постижения на серийните електромобили, предлагани на пазара.

Къде се крие тайната на Innolith? От компанията обясняват, че и те използват течни електролити в своята литиево-йонна батерия, но заменят органичния и съответно силно запалим разтворител със субстанция, която не е от органичен произход и също така е много по-стабилна и не толкова запалима.

„На практика използваме материал, много близък до солите – потвърди Грийншийлдс. – Това ни дава две предимства. Първо, рискът от запалване сериозно намалява, тъй като няма какво да гори. И второ, така се отърваваме от най-реактивните компоненти в системата, така изграждането на батерията става много по-лесно, тъй като вече имаме възможност да съберем много повече енергия в батерията, без обаче клетките й да станат нестабилни.”

Плановете на Innolith са да започне пилотно производство в Германия, а след това да търси лицензионно партньорство с големите производители на батерии и електромобили. Развитието и създаването на сериен продукт трябва да отнеме между 3 и 5 години, което означава, че революционната батерия на Innolith ще излезе на пазара най-рано през 2022 година.

fallback
  • #4
    Факт! ( преди 5 години )
    Решднието за масовала електризация е Атомната енергетика аз съм спокоен Франция има 80 АЦ германците си нямат и на идея как да направят АЦ и разчитат на въглища.Ауфвидерзеен немци!
  • #3
    Факт! ( преди 5 години )
    Нищо не са направили.Тех ологията ще дойде от щатите.
  • #2
    111 ( преди 5 години )
    Аз пък съм съгласен с шефа на Мазда за Европа. "Мръсната енергетика значи мръсни електромобили" си е съвсем на място казано. Преди имаше проучване че производството на един електромобил е равностойно на 8 години шофиране на такъв с ДВГ. Така че да не се залъгваме че всичко е мед и масло с електромобилите, след време ще се чудим какво да правим с непотребните батерии.
  • #1
    none ( преди 5 години )
    Браво! Сега пак да дойде шефа на Мазда да ни обясни колко са лоши електромобилите. Енергията пристига на планентата Земя под формата на слънчево греене, и всичко останало по веригата се захранва от това греене. Та най-логичното нещо е просто да използваме първоизточника за производство на ел. енергия а не фосили на милиони години
fallback
Последни