fallback

7 с един удар: тестваме най-голямото BMW в историята

Новото Х7 е по-дълго от Range Rover и по-луксозно от GLS - но дали е наистина BMW?

Запознайте се с най-голямата решетка в автомобилния свят - всъщност толкова голяма и скъпа, че BMW ще ви дадат и цяла кола, прикачена към нея.

ШЕГАТА НАСТРАНА, НО ТОВА Х7 е най-голямото BMW в цялата история на тази компания, която вече продължава повече от сто години. Създадено, за да вкара баварците в един сегмент, в който досега се бореха само Range Rover и Mercedes, то всъщност надминава дори огромните си конкуренти. X7 е с 2 см по-дълго от GLS, и с цели 15 см над сегашния Range Rover.

Само междуосието му е по-дълго от целия оригинален Mini Cooper. А теглото е почти три пъти по-голямо от това на BMW 1600 - колата, която превърна баварците в еталон за удоволствие от карането. Третият ред седалки спокойно побира и възрастни хора, а ако го сгънете, багажникът става 2120 литра - колкото на пет VW Golf.

ТEЗИ СРАВНЕНИЯ ЗВУЧАТ внушително, но истината е, че високо, тежко и със седем места не са точно качествата, които бихте очаквали от един баварец. В BMW очевидно изпитват известно неудобство от този факт, защото международният тест на модела се провежда в Луизиана и Тексас, в страната на големите пикапи, където това нещо се води mid size.

На фона на Ford Super Duty или Cadillac Escalade, това BMW наистина не изглежда чак толкова чудовищно. Дизайнът помага: докато в други модели той се мъчи да подчертае размерите, тук явната цел е да ги скрие. Лазерните светлини, които нощем осветяват на цели 600 метра, всъщност са доста компактни. Хромираните лайсни с форма на стикове за голф също правят колата по-прибрана.

КОГАТО Я ВИДЯХМЕ за пръв път като концепт, бяхме убедени, че тази кола е само за американския и може би арабските пазари, и няма да има отношение към Европа. Но се оказа, че вече има рекордно много предварителни поръчки от Стария континент, включително и в България. Не можем да преценим дали е заради практичността, или просто защото ти дава възможност да изпъкнеш малко сред тълпата от собственици на Х5.

ЕСТЕСТВЕНО, ТАЗИ ВЪЗМОЖНОСТ съвсем не е евтина. Бензиново 40i като това, което тествахме, ще ви струва 162 000 лева - с почти 25 хилядарки над аналогично Х5. За версията M50d, която ще е по-търсена у нас, ще ви трябват 209 000 лева. И това е още преди да посегнете към списъка с допълнителните екстри.

Можете да я имате с огромен панорамен покрив със затъмняващо се стъкло. Можете да поръчате 22-цолови джанти - и това е първата кола, на която те не ни се струват прекалени. Можете да имате аудио от Harman Kardon или дори от Bowers & Wilkins. А също телевизори и DVD плейър за пътниците на втория ред.

НО НАЙ-ОТЛИЧИТЕЛНОТО НЕЩО в X7 е неговото серийно пневматично окачване, което се адаптира на всеки няколко хилядни от секундата и напълно поглъща всяко сътресение от пътя. Ще ви накара да се чувствате, сякаш сте в лодка.

Големият въпрос е дали след всичко това Х7 е истинско BMW като усещане. След внимателно обмисляне решихме, че отговорът е "да". Това в никакъв случай не е спортна кола, нищо, че в някои версии има диференциал от M Sport. Тя по-скоро ви подтиква да се отпуснете, отколкото да се приведете надпред и да стиснете волана. Но в същото време не ви откъсва изцяло от света като големите модели на Mercedes. Управлението е директно, завиващите задни колела правят автомобила изненадващо пъргав и с радиус на завой колкото за компактен хечбек.

За разлика от повечето автомобили със 7 места, тук третият ред не е само за заблуда на данъчните и за спешни случаи.

ОСВЕН ТОВА Х7 Е ПОРЯДЪЧНО БЪРЗО. Нашето 40i с неговия шестцилиндров бензинов мотор се изстрелва от 0 до 100 км/ч за едва 6.1 секунди. За това помага и отличната аеродинамика. Въпреки елегантния силует на тухла четворка тази кола има коефициент на въздушно съпротивление едва 0.33 - по-малко от предишния Aston Martin Vanquish и дори от митичното Ferrari F40.

BMW X7 40i

2 998 куб. см работен обем

340 к. с. максимална мощност

450 Нм максимален въртящ момент

6.1 секунди 0-100 км/ч

Между другото покарахме и варианта 50i, с истински V8 под капака. Той е с почти секунда по-бърз, но за жалост демокрацията вече ни го е отнела: ще се предлага само отвъд океана.

Ако все пак ви хрумне да карате агресивно, въздушното окачване може да смъкне колата с цели 4 сантиметра. Може и да я вдигне с още толкова за офроуд. Но шансът някога да видите X7 извън асфалта е по-скромен от шанса Тръмп да изживее бурен романс с Ангела Меркел.

Поставките за чаши са с охлаждане и отопление, според случая

КОЛКОТО И СТРАННО ДА ЗВУЧИ, това е кола за града. Няма как да си затворим очите за скандалните й размери, разбира се. Но купищата електронни системи успяват да ги компенсират и да направят от X7 лесен за каране автомобил. Това включва активен асистент за придвижване в трафика, а също и помощник за следване на лентата от ново поколение. Той е способен вместо вас да провира колата през тесни пространства и да я предпази от ожулване, ако карате по стеснен заради ремонт път например.

Признаваме, че това наистина е много различно от всичко, с което свързваме името BMW. Но вероятно са казвали същото и преди 90 години, когато компанията реши да изостави самолетните двигатели в полза на автомобилите.

Още снимки на BMW X7 вижте в галерията:

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    куп глупости... кола за града! хахаха - да може и в града да се движи.. но не и да паркира. Коеф. на съпротивление.. тук няма как да повярвам че е по аеродинамично от ферари F40 - или сметките нещо не са излезли правилно, или има измама тип дизелгейт само че са аеродинамиката. И не на последно място с тоя радиатор отпред е всичко друго но и красиво. Но пък новите собственици в БГ може би повече ги интересува да са с по-голЕмото и ново отколкото това дето ще им върши по-добра работа.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    The KING
fallback
Последни