fallback

11 неща, които никой не ви казва за утрешните автомобили

Бързото зареждане е мит, водородът няма да стигне до леките коли и защо 5G е от толкова голямо значение за автопилотите

Електричество, автономно управление, свързаност: вече няма съмнение, че това ще са трите стълба на утрешната мобилност. Но повечето производители говорят за тях чрез маркетинговите си отдели, с добре познатата ни сляпа вяра в светлото бъдеще, и старателно премълчават недостатъците и трудностите. Все пак има и изключения. През изминалата седмица в Мюнхен "КОЛЕЛА" имаше възможност да обсъди тези въпроси с един от най-пословично прямите хора в автомобилната индустрия - шефа по развойната дейност на BMW Клаус Фрьолих.

Ето 11 тенденции, които той очерта за бъдещето на автомобилите (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 5 години )
    какво точно им показа фирмичката от Калифорния? Как се профукват 20 милиарда долара за няма и 8 години?
  • #12
    любезния лос ( преди 5 години )
    Преди няколко години пак някакви големи шефове на немски фирми обясняваха как до 2025 поне няма да има масов електромобил на пазара. Имаше едни графики за цените на батериите в бъдещето, къде щели да се зареждат... и една нова фирмичка от Калифорния им показа колко ги разбират нещата. Сега всички вековни производители са в позиция да настигат далечното бъдеще, което нямало да се случи даже.
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Най-любими са ми мокрите сънища на феновете на Тойота за водорода. Буквално мокри, защото дори да пренебрегнем всички трудности при производството, преноса и складирането на водорода, ако всички коли в един град снанат водородни, в него няма да може да се живее заради хилядите тонове вода, които ауспусите им ще изхвърлят. През лятото ще е влажно като на екватора, а през зимата нито колите, нито пешеходците ще могат да се придвижват, защото ще е непрестанна поледица.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Разумен човек. Като изключим изказването за зареждането на големите баретии, на което май не разбира съвсем технологията, е прав за всичко.
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    НЯМА ДА ИМА РЕВОЛЮЦИЯ В БАТЕРИИТЕ - щом си сигурен вземи познай и числата от лотарията а?Може и да няма до 2030 а изобщо дали няма да има никой не може да каже!!!
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    БЪРЗОТО ЗАРЕЖДАНЕ Е БАЛОН.Няма никакъв смисъл да се преследват 800 или 1000 километра обсег, защото това би направило зареждането на батериите мъчително бавно - всъщност е точно обратното - по-голяма батерия означава възможност за повече километри за по-малко минути. Всяка батерия колкото е по-заредена толкова по-голямо съпротивление оказва и съответно скоростта на заряд пада.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    "така че производителите можеха спокойно да ги подаряват " - кой подарява бе ***...
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Ами тоя чичко да погледна най-евтината Тесла модел 3 и най-скъпия модел 3 и ще види че разликата не е 4-5 пъти като 316 дизел и М4. Какво ни баламосва. С понижението на цената на батериите разликата ще става още по-малка. То е ясно ще големия пробег ще е по-скъп но ще е в рамките на разумното
  • #5
    shvaben ( преди 5 години )
    Трябва да се приемат с доста резерви коментарите на някой "разработчик" от традиционните производители на автомобили, защото те със зъби и нокти ще бранят до последно ДВГ от който печелят повече не само при производство и продажба но и при последващата поддръжка. Електромобилите са с по-малко движещи се и износващи се части, съответно много по-лесна и евтина поддръжка. Проблем е само цената на батериите но не очаквайте развитието при тях да дойде от тези традиционни производители.
  • #4
    Loco ( преди 5 години )
    Причината да се превръща личният автомобил в обществен транспорт е, че все повече мравки живеят в градовете и просто вече няма как всеки да си има кола. Тъжно е и ограничаващо свободата, но неизбежно
fallback
Последни