В началото на годината една от най-вълнуващите новини за електромобилите беше информацията, че Dacia също влиза в групата на производители на автомобили с батерии. Бившият шеф на Renault и Dacia за Европа Жан-Кристоф Кюглер обясни, че и по отношение на електромобилите Dacia ще запази принципите, по които работи досега – да предлага достъпни и надеждни автомобили.
„Електромобилите на Dacia ще са шокиращо достъпни като цена, няма да излизаме от територията, на която оперира марката - красноречиво заяви Кюглер. – Ще се възползваме от силата на алианса Renault-Nissan в това отношение и вече развитите технологии и ще ги използваме при Dacia. Това е хубавото да си част от такъв голям съюз, когато има готови технологии, ние имаме достъп до тях, не се налага да преговаряме с други компании.”
Във Франция обаче се появиха информации, че планът за лансиране на електромобили с марката Dacia може да се забави най-малкото защото чистката по върховете на Renault, която стана факт тази седмица, отнесе и самия Кюглер. След срещата на шефовете на Renault и Nissan в началото на седмицата, заседанието на борда на директорите на Renault се оказа края на кариерата на верните на Карлос Гон шефове. Списъкът на отстранените/напуснали се оглавява от бившия генерален секретар на борда на директорите Муна Сепери, която лично отговаряше за някои от най-важните подразделения и направления на работата на компанията, а заедно с нея си заминаха Кюглер и досегашният шеф на продуктовата гама на Renault Бруно Анселен.
Що се отнася до проекта на Dacia за достъпен електромобил, то най-вероятно румънците ще получат техниката и технологиите от Renault Zoe, като преди труса в борда на директорите се смяташе, че най-рано през 2020 година Dacia ще може да предложи автомобил с батерии.
Естествено, за да е по-ниска цената, това означава и батерия с по-скромен капацитет, а оттам и по-малък пробег с едно зареждане – около 160-180 километра. Но убедителна част от анкетите сред собствениците и потенциални собственици на електромобили показват, че в големите европейски, както и китайски градове, такъв пробег е напълно достатъчен за ежедневна експлоатация на електромобил. Така че като отпаднат политическите усложнения в Renault и преразпределението на ролите приключи, проектът на Dacia за достъпен електромобил може и да се ускори.