fallback

Чудото стана: Opel излезе на печалба

Още в първата си година под шапката на PSA германците са 860 млн. евро на плюс

Германският автомобилен производител Opel оповести "исторически" резултати за 2018 - първата година от десетилетия насам, в която е на печалба. Само година след преминаването си под шапката на PSA Peugeot-Citroen компанията е излязла на зелено, като нетната печалба е 859 милиона евро, ако се броят и продажбите на британското поделение Vauxhall.

Карлос Таварес успя да измъкне Opel на печалба още в първата си цяла година начело на компанията - и с две години преди заложеното по план

Така Opel изпълни с две години предсрочно целта да излезе на плюс, която бе фиксирана за 2020. Маржът на печалба за тази година е 4.7% - по-висок от този на Volkswagen с над половин процент. За сравнение в последното полугодие под властта на General Motors германците бяха 179 млн. евро на червено.

Главната причина за поврата според анализаторите е в мащабната програма за съкращаване на разходите, предприета от шефа на PSA Карлос Таварес. Като част от нея Таварес съкрати 3700 работни места в онези германски фабрики на Opel, които не работеха с достатъчно натоварване, и премести около 2000 инженерни позиции от развойния център в Рюселсхайм към френската си дъщерна компания Segula.

Модели като новата Insignia имат съществен принос за добрите резултати през 2018

Другият съществен принос на Таварес бе преустановяването на практиката на огромни отстъпки в цените, отбелязва анализаторът на AN Europe Кристиян Херцнер.

Opel оповести историческите си резултати навръх 120-годишния юбилей от производството на първия автомобил на компанията, и само ден след обявлението, че ще се завърне на руския пазар, откъдето се оттегли заради политически натиск от GM.

Част от заслугата за излизането на печалба е и на съкратените работни места в Рюселсхайм - най-вече чрез доброволни споразумения и изплатени компенсации

Печалбата на компанията за 2018 хвърля поредна сянка върху стратегията на висшия мениджмънт на General Motors, който решително се отърва от всичките си недотам печеливши поделения в последните години. В случая с Opel главният изпълнителен директор Мери Бера дори убеди инвеститорите да преглътнат известни загуби, само и само да се освободят от германското си дружество, което според нея нямало шанс да печели.

 

fallback
  • #7
    цаца ( преди 5 години )
    *** реднеци, не можаха да управляват най-технологичната си марка..........
  • #6
    Пеко ( преди 5 години )
    След някоя година германците дори няма да същестуват.
  • #5
    Money talks ( преди 5 години )
    Важното е че правят пари и ще има бонуси.
  • #4
    Србин ( преди 5 години )
    мачку, пичку, еличку а веке и стреличку не тражим!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Те най-вероятно за този период нямат никаква развойна дейност само малко дизайн на ламарини върху платформите на ПСА
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Един вид са постигнали тази печалба не с голямо увеличение на продажбите са с уволнение на персонал, оптимизиране на разходите и преамхване на търговски отстъпки. Тая въпросната успешна Инсигния е разработена в Германия под шашката на ГМ.
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    След някоя годинка швабите ще започнат подривна дейност срещу Пежо, за да прилапат печелившата компания Опел.Знаем им номерцата.
fallback
Последни