fallback

ADAC: Дизелът е чист!

Тестовете на организацията показаха изненадващи резултати

Най-голямата организация на автомобилистите в Германия - ADAC, проведе свои тестове RDE (изпитания в реални условия) на редица бензинови и дизелови модели, за да може да установи екологичните им показатели. Оказва, че мното от моделите изхвърлят значително по-малко от допустимите 168 мг/км, които отговарят на стандарта Euro 6d Temp.

Дизеловият Mercedes C-Class C220d фактически не отделя NOx (азотни оксиди), а при BMW 5-Series се отчита само 1 мг на км. Opel (Vauxhall) Astra с 1,6-литров дизел също впечатлява с 1 мг/км, а при Citroen Berlingo BlueHDI 130 се отчитат 7 мг/км. При някои случаи дизеловите автомобили отделят по-малко NOx, отколкото еквивалентните бензинови модели.

Не е ясно как производителите са постигнали толкова ниски вредни емисии, но от ADAC са категорични, че резултатите им са верни и няма никакви манипулации.

Резултатите от тестовете (модел - нива на NOx)

От 1 януари коефициетът на азотни оксиди, допустим за автомобилите в Европа, се намалява 1,5 пъти, което ще позволи на дизеловите превозни средства максимум 120 мг/км NOx в реални условия.

Снимка: ADAC

fallback
  • #11
    Мостостроител ( преди 5 години )
    Докато не видя шефовете на Мерцедес как закачат една респираторна маска върху лицата на децата си и ги свържат директно с ауспуха и ги карат да дишат на пълно форсиране няма да повярвам.Ако са ок да го направят както навремето проектантите са водели семействата си под някой мост и са доказвали че няма да стане.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Значи, според ADAC, новите дизели на практика пречистват въздуха в градовете.. wtf???
  • #9
    Немецо ( преди 5 години )
    Е да де за да влязат в нормите немците изобщо не влизат в нормите и затова не им пука тровят хората и се хилят на умиращите отстрани.
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Шоуто с японските двигатели тепърва предстои. За да влязат в новите норми, орязаха и без това бедната си двигателна гама и намалиха мощността и въртящия момент. Дизели спряха да разработват. На нефелните им хибриди много малко европейци се вързват. Новата корола, например, са и орязали багажника със 100 литра, за да сложат по-голяма батерия! От 2000 г. продажбите им спадат. Тенденцията само ще се засилва.
  • #7
    Колегата ( преди 5 години )
    Прав си пич Италия която е бетер Гърция Испания която в класациите е след Казахстан и Франция хвалеща се с откритието ми.ет!Смех пълен са немчугите!
  • #6
    Икономист ( преди 5 години )
    Ахаха най-силна икономика в сравнение с френските мине.чии правещи шампанско и италиано испанските *** които берат краставици.Похвално за немците наистина са силни.Ахахахаха
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Европейската индустрия направи една забежка, но нещата се върнаха по местата си - японските брангии тровят, европейските водят технологично. На всеки непредубеден шофьор му е ясно, че за природата и човека е по-добре дизел с карбамид, отколкото хилав, псевдоекологичен японски хибрид.
  • #4
    pfffff ( преди 5 години )
    Ooooo Хооондаааа! Нали им беше много чист дизела? То и бензиновите им модели са същите кочини!
  • #3
    Минаващ ( преди 5 години )
    Да бе верно как па точно 0 грама го заковаха.Баси измислиците.Последни напъни да си спасят фалиращата автоиндустрия.
  • #2
    Еколог ( преди 5 години )
    Ахаха бмв и мерцедес с голямообемни многоцилиндрови двигатели не отделят ама ситроен берлинго и хонда чивик най-много отделяли.Нова физика измислиха тия клоуни тъ.и немски!
fallback
Последни