Най-голямата организация на автомобилистите в Германия - ADAC, проведе свои тестове RDE (изпитания в реални условия) на редица бензинови и дизелови модели, за да може да установи екологичните им показатели. Оказва, че мното от моделите изхвърлят значително по-малко от допустимите 168 мг/км, които отговарят на стандарта Euro 6d Temp.
Дизеловият Mercedes C-Class C220d фактически не отделя NOx (азотни оксиди), а при BMW 5-Series се отчита само 1 мг на км. Opel (Vauxhall) Astra с 1,6-литров дизел също впечатлява с 1 мг/км, а при Citroen Berlingo BlueHDI 130 се отчитат 7 мг/км. При някои случаи дизеловите автомобили отделят по-малко NOx, отколкото еквивалентните бензинови модели.
Не е ясно как производителите са постигнали толкова ниски вредни емисии, но от ADAC са категорични, че резултатите им са верни и няма никакви манипулации.
Резултатите от тестовете (модел - нива на NOx)
От 1 януари коефициетът на азотни оксиди, допустим за автомобилите в Европа, се намалява 1,5 пъти, което ще позволи на дизеловите превозни средства максимум 120 мг/км NOx в реални условия.
Снимка: ADAC