fallback

Кое е по-евтино за поддръжка - електромобил или кола с ДВГ?

След 5-годишно проучване в пет европейски страни резултатите са доста интересни

Поддържането на електрически автомобили е много по-евтино от бензинови или дизелови коли. Това  доказва  проучване, проведено в пет европейски страни. В продължение на 5 години учени изследвали работата на електрическия VW Golf. В крайна сметка те отчели, че за този срок поддържането на електрическия или хибриден модел на немската марка излиза по-евтино от бензиновата му версия.

Отбелязва се, че в петте проучвани страни - Франция, Германия, Норвегия, Холандия и Великобритания, електрическият Golf струва по-евтино, ако се вземе предвид базовата цена на автомобила, а също така пътните и данъчните разходи.

В същото време от Международния съвет за чист транспорт подчертават, че данъчните облекчения ще насърчат закупуването на автомобили с нулеви емисии. Например, във Франция, Германия и Великобритания цената на притежаването на електрическа кола е много по-ниска благодарение на схемите за бонуси - 6000 евро във Франция, 4380 евро в Германия и 5100 евро във Великобритания. Освен това в Германия и Обединеното кралство има намаления за покупката на хибриди - съответно от 3285 и 2800 евро.

На пръв поглед това показва, че схемата за стимулиращи бонуси е ключът към популяризирането на електрическите превозни средства. В Холандия и Норвегия обаче такива схеми няма, но тези страни обаче имат висока данъчна ставка за превозни средства с високи емисии. Миналата година една трета от продадените нови коли в Норвегия бяха електрически.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    И при това Е-Голф струва значително повече от фосилния аналог. При по-високия клас БМВ 3-Series/Тесла Модел 3, или пък SUV / Hyundai Kona сметката съвсем ще е в полза на електричката.
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Га ватманите ми изкарат Тесла С по-евтина от Мерцедес Е220d и по-добра, да додат ми се обадят 20 години мога да карам дизеларката с парите, които ще налея в Т'сла и ше ми останат пари!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Шокирани сме, че след като държавата поизравни покупната цена на електромобила, той излиза по-евтино. Трябва да си бавно развивзщ се да не го видиш. Ама и това е при сметка с малка батерия. За основна кола 30КВч не стигат далеч
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    "да живей социалъзъма - с паритена бедните , богатите ще си купят ел.коли, които после ще са им по евтини за подръжка...' - "бедните", първо да престанат да карат тровещи таратайки със свалени катализатори, и след това да дават акъл. Щото на "богатите" им омръзна хем да ги тровят, хем след това да плащат здравните разходи за "бедните" с данъците си.
  • #3
    .. ( преди 5 години )
    Погледнато на хартия би трябвало електриката да няма много разходи за поддръжка. Имаш само смяна на дискове/накладки и т'ва е.Електромоторите са относително просто нещо, няма кой-знае какво да му се счупи.Проблема ще дойде когато си "отиде" батерията. Замяната и при сегашните цени е скъпо удоволствие. По-добре да си купиш нова кола.За жалост в БГ такива неща могат да си позволят малцина, пак ще сме *** на Европа.
  • #2
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Те електричките даже връщат пари, ко знаите вие!
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    да живей социалъзъма - с паритена бедните , богатите ще си купят ел.коли, които после ще са им по евтини за подръжка...
fallback
Последни