Напрежението в търговските отношения между САЩ и Китай принуди компанията Volvo да направи сериозно промени в плановете си за 2019 г. Противопоставянето между двете страни води до допълнителни разходи за шведската марка и съответно за китайския холдинг Geely, който е неин собственик.
Според резултатите за 2018 г., Volvo е увеличил операционната си печалба с 0,9% спрямо показателите от 2017 г. Като цяло приходите на шведския производител са скочили с 21%, а продажбите на нови коли – с 12,4%. Това обаче се оказва недостатъчно за спокойно преминаване на кризата в отношенията между САЩ и Китай.
Сега брандът е принуден да съкрати разходите си, за да компенсира загубата на печалба, която би трябвало да се запази на същите нива от миналата година. Според президента на Volvo – Хакан Самуелсон, ако САЩ въведе мита на автомобилите от Европа, това ще повлияе на приходите на компанията. Куриозното в случая е, че Volvo има заводи в Европа, Китай и САЩ, от които изнася автомобили. И въвеждането на нови такси и мита, ще е сериозен удар върху марката.
По информация на агенция Reuters, въпреки положителните резултати на Volvo за миналата година, акциите на компанията на борсите са спаднали от 6,7 на 5,6%, като тази тенденция може и да се запази. Засега във Volvo се справят с проблема, благодарение на големия китайски концерн Geely, който осигурява нужното финансиране и шведската марка успя да се включи сериозно в битката за клиенти в премиум-сегмента.
Снимки: Volvo