fallback

Пазарът в Европа за 2018 - загуба за дизела и победа на джиповете

Volkswagen си остава най-търсената марка на Стария континент

Агенцията JATO Dynamics публикува данни за продажбите на нови автомобили през 2018 г. в Европа. Ето 7 основни извода, които показват ситуацията на Стария континент.

Дизелите губят

Търсенето на дизелови двигатели през 2018 г. продължава да спада. Скандалът с Volkswagen от 2015 г. явно още не е отшумял и това си личи от резултатите. Дялът на новите дизели през миналата година е 36%, което е с 8% хо-малко от 2017 г. При бензиновите коли се отбелязва увеличение със 7% - до 57%.

Отчита се и увеличение на хибридите и електромобилите, които вече заемат над 6% от пазара. В някои държави – като Норвегия, например, техният дял е над 32%. Най-популярният електромобил в Европа е Nissan Leaf (38 700), следван от Renault ZOE (38 1 000), електрическият Volkswagen Golf (21 100), BMW i3 (18 100) и Testa Model S (16 400).

При хибридите, които се зареждат от електропреносната мрежа, лидер е Mitsubishi Outlander (23 100), а сред обичайните хибриди - Toyota Yaris (129 000).

Volkswagen е без конкуренция

Германската марка Volkswagen е убедителен лидер по продажби в Европа, като през 2018 г. е реализирал на пазара 1,75 млн. автомобила. Въпреки проблемите с дизеловите мотори компанията е записала увеличение с 3%. На второ място е Renault с малко под 1,1 млн., а на трето Ford – 1,01 млн. Двете марки обаче записват спад спрямо 2017 г. – съответно с 4% и 3%.

Топ 10 по продажби при марките в Европа през 2018 г.

Volkswagen        1 746 411    +3% Renault              1 099 289    -4% Ford                   1 014 190    -3% Peugeot                971 174    +5% Opel/Vauxhall        882 361    -6% Mercedes-Benz     879 907    -3% BMW                   812 936    -1% Skoda                  724 568     +3% Audi                     721 580    -12% Toyota                  706 293     +4%

VW Golf отново е на върха

Най-популярният модел в Европа продължава да е Volkswagen Golf, въпреки че записва спад на продажбите с 8% през 2017 г. Неговият резултат за е 445 000 продажби. Следва Renault Clio с 336 000 (+2%), а на трета позиция е VW Polo с 299 000 (+10%).

Топ 10 по продажби при моделите за 2018 г.

Volkswagen Golf          445 754    -8% Renault Clio                336 268    +2% Volkswagen Polo         299 920    +10% Ford Fiesta                 270 738    +6% Nissan Qashqai           233 026     -6% Peugeot 208               230 049     -6% Volkswagen Tiguan     224 788     -5% Skoda Octavia            223 352     -3% Toyota Yaris               217 642     +9% Opel/Vauxhall Corsa    217 036    -7%

Кросовърите стават все по-популярни

Дялът на различните SUV-модели в Европа за една година се е увеличил от 29,2 на 34,6%. Експертите отбелязват, че търсенето на всъдеходи и кросоувъри през периода 2014-2015 г. е нараснал с 24%, през 2015-2016 г. – с 21%, а през 2016-2017 г. – с 20%. Кога ще приключи този бум, не е известно на никого.

Лидери на пазара през 2018 г. са Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Renault Captur, Peugeot 3008 и Dacia Duster.

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    До #7,колега ела да ти дам да покараш Мазда СХ-5,2.5 бензин 6 скоростен автомат с ръчен режим и режим спорт!Ти сам ще прецениш дали се кара по-лошо от един седан!Високо ,удобно,добра видимост,неперманентно 4х4 (предно с магн. муфа до 50% на заден мост автоматично)В дълбок сняг и в дълбока кал съм нагазвам яко (наложи се,не съм си правил екперименти)задържаш на 1500-2000 оборота и оставяш електрониката да си свърши работата,перфектно се измъква паркетника!Верно гумите са чисто нови Конти Уинтър
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Що и аз бих искал да има Лендкрюзър вместо Ферари а за Ролс неща и да чуя! Пълня му багажника с къмпинг оборудване и хващам пътя да обиколя света. Сигурно надежно и комфортно ще ме закара и в Сибирския пущинак и в Сахарската пустош. Да ходя на кафе мога и пеша не ми трябва Ферари, за което плащаш не 2 а 12 пъти над реалната цена защото по-голяма част от парите отиват за "имидж".
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    Лендкрузера ми е мечта, но не мога да си го позволя все още. Сега карам санта фе 2 и се радвам доста. Висок е много и за скапаните ни пътища е чудесен. 4х4то не е върха на сладоледа но върши работа в снега. Паркетник или не за мен е супер. аз не ходя на лов в гората...за ходене на палатки и на ски е супер минава от всякъде. За кросовърите си прав тях не ги разбирам за какво са. Нито са големи нито са проходими.Леко повдигнати коли нз може би заради това се купуват.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Абе друго си е джипката било то и както някой се изразява - паркетен SUV. Специално за зимата е супер, когато има 4х4. За лятото и аз не виждам да има някакво преимущество. Но който има пари ще си купи и ще си поддържа.
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Пич говорим за кросоувъри и паркетни джипки, които вече масово нямат и двойно задвижване, а само предно. багажника им не е много по-голям от на хечбек, камоли да стигне обема на комби а в същото време на завои го няма никакво и в повечето случаи и окачването му е значително по-стегнато и вози като каруца иначе ще се преобърне някъде... За джип разбирам Тоъота Лендкрюзър с понижаващите предавки и блокажите, ама Рав 4 и компания са си абсолютна чи**я!
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    Голямо, просторно, високо, удобно и практично за всякакви условия. Това са предимствата на джиповете. Малко по-скъпо излиза от това да имаш колa, но си заслужава.
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Кросоувърите са безумно средство за транспорт! Шофира се по-лошо, гори повече, по-скъпо за покупка и поддържане и определено не е по-сигурен - но за щастие глупави хора по тоя свят бол! Същото е и с дизела. Няма как прости хора като политиците да реват по цял ден по телевизиите срещу него и още по-постите им избиратели да не го отбягват!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Ако ми кажеш и едно предимсвто над който и да е SUV ще похваля пред класната!
  • #2
    анонимен ( преди 5 години )
    Интересно е как всеки твърди, че комбито е перфектния семеен автомобил, а после жена му казва да купи жип и той слуша,Жена му твърди, че точно това иска, "не защото е модерно", но всъщност е обратното - модата и егото ви водят за носа: "комбитата са за другите, аз съм уникат и заслужавам жип" - каква овча мисъл,
  • #1
    анонимен ( преди 5 години )
    Т.п германофилски континент за тва скоро ще бъде и най-пропадналият!
fallback
Последни