fallback

Кой е №1 при луксозните - Mercedes или BMW?

Германските компании изпратиха 2018 с рекордни продажби

2018 се оказа успешна за BMW Group и Mercedes, като германските производители обявиха рекордни продажби и претендират да са №1 сред луксозните автомобили в световен мащаб.

BMW Group отчете общи продажби на BMW, Mini и Rolls-Royce в размер на рекордните 2,49 милиона автомобила и босът на компанията Харалд Крюгер обяви, че BMW Group е най-големият премиум автомобилен производител за 15-а година поред.

В същото време информацията от Daimler сочи, че общите продажби на Mercedes и Smart за миналата година са 2,44 милиона коли. А Дитер Цетче уточни, че продажбите на Mercedes са 2018 са 2,31 милиона коли, което отрежда на марката статут на №1 сред производителите на луксозни коли.

Освен това, Mercedes отчете ръст от 11% в Китай, над една трета от купувачите са избрали SUV модел, а около 25% от клиентите на марката са се спрели на компактен модел.

Продажбите на S-класата са скочили с 12%, но в Европа и Щатите продажбите на Mercedes спадат – съответно с 6,3 и 2,3 процента. Но Китай, най-големият пазар в света, компенсира това.

Много анализатори са на мнение, че съотношението на силите може да се промени в близко бъдеще, основно заради интереса на платежоспособните клиенти към електромобили и все по-модерните автономни системи за движение. Което може да даде възможност на Tesla и други производители да отнемат пазарен дял от германците. Илън Мъск има грандиозни планове за увеличаване на производството на Tesla, включително и в Китай, но за миналата година компанията е доставила малко над четвърт милион коли.

Германските премиум производители също лансират електромобили, но печалбите им идват основно от продажбата на луксозни и спортни модели, задвижвани от мощни бензинови и дизелови двигатели. И това е така от десетилетия.

Най-смелите анализатори дори посочиха, че може да има преразпределение на ролите.

„Ако Tesla стане в автомобилната индустрия, това, в което се превърна Apple при мобилните телефони, то за сегашните доминатори ще остане ролята на Nokia и Blackberry, т.е може да изостанат безнадеждно”, обясни анализаторът Патрик Хумел, който работи за UBS.

Големите автомобилни компании тепърва ще обявяват продажбите си за 2018 година, особено що се отнася до отделните марки и модели в премиум сегмента. Когато това стане, ще се види колко точно е изоставането на Audi от лидерите и какъв е авансът на Mercedes пред BMW в Китай, защото точно той беше посочен като решаващ за разликата между двете марки в продажбите през миналата година.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Ролс ройс се произвежда в бмв заводитеА май те бяха лимозини аааааа
  • #11
    анонимен ( преди 5 години )
    Мерцедес и БМВ са каймака на автомобилните производители.
  • #10
    анонимен ( преди 5 години )
    Мерцедес винаги ще са първи ! Баварците са добри, но едно е да седиш на трон, а друго е на реплика !
  • #9
    анонимен ( преди 5 години )
    Има ли смисъл да се обсъжда въобще кой е номер едно. И двата производителя имат страхотни коли и това е чудесно за клиента да избира от повече възможности. кой е номер едно кой е номер две това са детски приказки. (Имам предвид, че все пак статията може би е писана малолетен)
  • #8
    анонимен ( преди 5 години )
    богати ***, ако говорим за нови коли :P
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Арсенал е най-великият отбор в света !
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    тесла неможе да измести и датчия
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    То е ясно че е мерцедес.Иначе бемве,алфа,ситроен те се борят за второто място, а и волво също.Да сте виждали голяма,дълга бронирана лимузина с марката бемве да вози монарха на някоя държава?
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    БМВ!
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    Откога Смарт стана "премиум" автомобил?
fallback
Последни