fallback

Volkswagen избра Турция, а не България за завод на Skoda

Новото предприятие ще започне работа през 2022 г.

Германският производител Volkswagen ще построи нова фабрика в Турция, а не в България, като в нея ще се сглобяват моделите на Skoda. Това съобщава турското издание Habertürk, което е собственост на един от най-големите ежедневници в страната – Sabah.

„В резултат на усилията за убеждаване на германския автомобилен гигант да инвестира в Турция, които продължават повече от десетилетие, Volkswagen реши да откри фабрика в страната. В нея ще работят повече от 5000 човека, като ще се сглобяват модели на Skoda и Seat. Изборът беше между Турция и България”, се съобщава в материала.

Според германското издание AutomobilWoche, създаденият наскоро Фонд за автомобилно производство в Турция е участвал във взимането на решението за изграждане на завода. Той трябва да започне работа през 2022 г., а построяването му е поредната крачка към нормализирането на отношенията между Турция и Германия.

Още през ноември председателят на Борда на директорите на Volkswagen AG – Херберт Дийс, потвърди появилите се немската преса съобщения, според които концернът иска да открие нов завод в Източна Европа. Той отказа да коментира местоположението на фабриката, като посочи единствено, че в нея ще се произвеждат Skoda Karoq и Seat Ateca. Сега тези два модела се произвеждат в завода на Skoda в Квасини (Чехия).

Изграждането на нов завод се налага, тъй като Volkswagen започва масирано производство на електромобили и някои от сегашните модели – като VW Passat, например, ще бъдат пренасочени именно към фабриките на Skoda, която и без това работят с пълния си капацитет.

Снимка: Motor

fallback
  • #29
    Джесика ( преди 5 години )
    Заради корумпираните политици и неосъжданите политици, инвеститорите не предпочитат България. Освен това политиците постоянно си сменят мнението и не си държат на думата. Затова германците предпочетоха в Турция да инвестират завода за фолксваген. Управляващите са без авторитети уважение сред съюзниците в ЕС и НАТО. Така ще бъде за напред докато има хора които вярват на премиера Борисов.
  • #28
    анонимен ( преди 5 години )
    В българия е бъкано от фирми за производство на авточасти и е нормална предпоставка за стъпването на завод за сглобяване....апропо преди години имаше в Ловеч подобен опит, така че не е невъзможно! На всичко отгоре Румънците играят с Рено /фирма с държавно участие/ и едва ли немците ще инвестират там...БГ е идеална опция за швабето...
  • #27
    анонимен ( преди 5 години )
    Фейк нюз! Битката не е загубена докато ФВ не съобщи официално избора си. Много ясно, че Сабах (дори не са те, а някакво под-издание) пишат, че ще е в Турция. Ето Инвестор пишат че ще е в БГ. Сигурен съм, че има някакво румънско издание, което пише, че ще е в Румъния. Турция определено има предимства, но и България си има своите козове. Да пием по едно за нова година и да не пропуснете да сложите " автомобилен завод" в баницата с късмети !!!
  • #26
    анонимен ( преди 5 години )
    Не се сещам за качествен автомобил ,произведен при съседите.Оригиналът е винаги по-добър!
  • #25
    анонимен ( преди 5 години )
    От правителството никой не си мръдна пръста. Турците направиха пътека до Германия.
  • #24
    анонимен ( преди 5 години )
    Западналите наркомани си обичат турците и това е.Големи съюзници ни са.
  • #23
    анонимен ( преди 5 години )
    На коя статия да вярвам?https://***.investor.bg/***/444/a/razvryzkata-okolo-noviia-zavod-na-vw-v-iztochna-evropa-se-zaplita-274024/
  • #22
    анонимен ( преди 5 години )
    Щеше да е доста интересно,ако бяха избрали България.
  • #21
    анонимен ( преди 5 години )
    Жалко, жалко...Това беше шанс, сериозен инвеститор да стъпи в България...Че от Ганчевци , Герговци, Баневци, полза няма...И едва ли в Турция има много квалифицирана работна ръка..Пък и такива фирми си организират обучение..Пък за съдебната им система, да не говорим..Явно, има други причини, но..Язък
  • #20
    анонимен ( преди 5 години )
    Нормално. във всеки завод тука има недостиг на хора. Всеки иска да е началник. В същото време е пълно с ***, които не могат да боравят с прости машини на поточните линии...
fallback
Последни