fallback

В САЩ се мъчат да спрат китайското нашествие

Субсидиите за електромобили вече ще изключват машините с компоненти от Китай

САЩ искат да намалят електрическите превозни средства, които съдържат китайски компоненти и минерали. Американските купувачи на отговарящи на условията електромобили могат да получат до 7500 щатски долара данъчен кредит - мярка, предназначена да стимулира навлизането на електромобили. Потенциалната допустимост обаче се стеснява значително със Закона за намаляване на инфлацията, който беше приет миналата година и включваше преработена система за данъчни кредити за електромобили.

Сега предложените насоки от Министерството на енергетиката на САЩ осигуряват яснота за закона и биха могли допълнително да намалят броя на електромобилите, отговарящи на условията за пълния кредит. Предложените промени са насочени директно към нациите, които САЩ класифицират като враждебни, а именно Китай, и дават приоритет на електромобилите, произведени в Северна Америка, за да укрепят местните вериги за доставки.

Тези правила казват, че от 2024 г. всяко превозно средство, съдържащо компоненти на батерията, произведени от чуждестранно предприятие, представляващо загриженост (FEOC), няма да получава никакви данъчни облекчения и че от 2025 г. това ще се разпространи и за превозни средства с определени концентрации на минерали за батерии, доставяни или обработвани от FEOC. Държавите от FEOC включват Китай, Русия, Иран и Северна Корея.

За да получите данъчен кредит от 3750 щатски долара през 2023 г., всяка EV батерия трябва да има 50 процента от компонентите си, произведени или сглобени в Северна Америка. Процентът ще се увеличава всяка година до 2029 г., когато 100 процента от компонентите на батерията трябва да бъдат произведени или сглобени в Северна Америка.

За използваните за акумулаторните батерии минерали през 2023 г. 40 процента трябва да бъдат добити или преработени в САЩ или в страна, с която САЩ имат споразумение за свободна търговия. Отново процентите се увеличават до 2028 г., когато 80 процента от минералите за батерии трябва да бъдат извлечени или преработени в САЩ или в държава, с която САЩ имат споразумение за свободна търговия.

fallback
  • #6
    Who Cares ( преди 1 година )
    Не знам къде списователя е видял китайска, руска, иранска или севернокорейска кола в САЩ. Аз не съм...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде сега еко талибаните да започнат да се сърдят ел колите са миксери.не искам да спрат двг ше оправите вии климата хахах как не
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    *** са ел колите като цяло и са вредни не по малко от двг защо не го разбират това не мога да проумея .то за една батерия колка много емисии се отделят но хайде не ка да не питаме хората в Африка в мините за кобалт и литий и др.подобни как се трудят с къртовски труд и мизерни условия и накрая да ми обяснявате че ел колите са по еко от двг тва не може да го приема ел колите са голяма грешка, нее нужно да се забранят двг то ами камионите за тях може а колите са в кюпа тва е з
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще разберат че ел колите са ненадежден но ще е твърде късно но ще има спасение в двг ел колите са не по вредни от двг но ще го разберат твърде късно но вече може би няма да има кво да се направи
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха 2029та им се струва много далечна, хахаха
  • #1
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Отекоха евтините Тесли с китайските батерии.
fallback
Последни