На първо място швейцарците са препрограмирали електронното управление на агрегата и са подменили изцяло ауспуховата система и катализаторите на германското возило. Благодарение на тези и още някой допълнителни промени, 5.0-литровият V10 двигател е получил увеличена до над 700 конски сили мощност и въртящ момент от 800Нм. Стандартното Audi RS6 разполага с 580 конски сили и 650 Nm въртящ момент.
Новата респектираща сила на колата й позволява ускорение до 100 км/ч за 4 секунди и максимална скорост от 310 км/ч. Впечатление прави и спринтът до 200 км/ч, който Sportec RS700 взима за нищожните 12 секунди.
За да може бруталната мощност на германският седан да бъде обуздана, специалистите от Sportec са оптимизирали окачването и спирачната система на колата. Sportec RS700 стои със 30 мм. по-близо до пътя, стъпил на джанти Sportec Mono/10 обути с гуми с размер 265/30/ R22.
Адмирации заслужава и новият аеродинамичен bodykit, който швейцарците са подготвили за RS700. Автомобила се е сдобил с нов преден лип спойлер и карбонов дифузер, отзад. На очи се набива и четворната изпускателна система, която подсказва за бруталната мощ на иначе ненатрапчивата визия Sportec RS700.