От фирмата не казват дали при доработката е останала стандартната система за предаване на движението към четирите колела, или както беше при предишната доработка тя е елиминирана. Дори и със системата 4х4 обаче, подобна мощност ще бъде трудно контролируема. Максималният въртящ момент е 1032Nm.
Както може да се очаква при екстремната мощност са променени редица от стандартните системи на Gallardo. Доработката на Heffner е най-съществена при двигателя, като започва с инсталирането на нови цилиндрови глави, нови бутала, промени по коляновия вал, нови лагери, нова система би-турбо, нова изпускателна система, нови изпускателни клапани, нов електронен контрол на двигателя и изцяло нов съединител. От Heffner са заменили горивната и водна помпи, инжекционната система за горивото и интеркулера.
Във външния вид на Gallardo промените включват допълнения от карбон, включително задни дифузьор и спойлер.