fallback

Електрическите коли - не бъдеще, а настояще

Стават все по-практични и търсени!

Само допреди няколко години мнението за автомобилите, задвижвани от електроенергия, беше скептично. Днес обаче нещата са различни - екологичните коли стават все по-практични, достъпни и търсени.Ярък пример за това са Nissan Leaf и Daihatsu Mira Van.Возилото на Nissan например ще бъде налично след повече от шест месеца, но въпреки това всички предвидени бройки (за 2011 г.) са вече разпродадени. В компанията са получени 13 000 заявки за електрическата кола, която все още никой не е карал...Според експерти това се дължи на факта, че хората осъзнават предимствата на електрическите коли - безвредни, тихи, чисти и не на последно място - изгодни. Цената на Leaf е около 25 000 евро, което го прави пряк конкурент на дизеловите или хибридни автомобили в този клас."Под капака" му са инсталирани електродвигател с мощност 109 к.с. и комплекс от литиево-йонни акумулатори, позволяващи колата да измине с едно зареждане 160 км.Подобен пробег е напълно достатъчен за градско придвижване или пътувания на кратки разстояния. Как обаче ви звучат 1003 км с едно зареждане на батериите?Това е новият рекорд, поставен от японското електрическо превозно средство - Daihatsu Mira Van. Колата се е движила в продължение на 27.5 часа със средна скорост 40 км/ч, като е успяла да удвои разстоянието, което измина досегашният рекордьор.Както изглежда, електрическото бъдеще на автомобилите е вече настояще. Скоро няма да се задушаваме от гъстия смог в големите градове, улиците ще бъдат по-тихи и чисти, но... пред автоманиаците (като нас) стои един важен въпрос: ще могат ли електрическите автомобили да ни доставят онази тръпка, която ни кара да будуваме по цели нощи? Надяваме се съвсем скоро да разберем.
Тагове:
fallback
  • #31
    Анонимен ( преди 13 години )
    Защо намесвате въобще България? Мен ме интересува САЩ, Китай Индия защото те замърсяват най-много. Ние и да караме и да не караме ел. автомобили това няма значение. А там електричество имат и ще имат.
  • #30
    Реалист ( преди 13 години )
    Разбирам какво имаш предвид. Линка, който си дал, ще го прочета подробно утре. Иначе не се доверявай на всяка информация за ел.автомобилите. Много от т.нар. "научни публикации" не са обективни. Петролната индустрия има мощно лоби навсякъде. Все по-често ще "плюят" по алтернативни технологии и ще ги задушават всячески. Истината е, че инфраструктурата за ел.автомобили е още съвсем неразвита, защото още няма масово ел.автомобили и скоро няма да ги има, но пътят вече е ясен...
  • #29
    BGRS ( преди 13 години )
    Ако ти е интересно, прочети последната част от линка, който дадох. Там се коментира, защо електромобилите няма да са ефективни и след 10 години. Може би не си ме разбрал. Не защитавам електромобилите, а обратно - защитавам ДВГ. А изчисленията ги направих, защото явно няма кой друг да ги направи. Почти никой в тая страна не мисли. Най-лесно е да се каже: " Аз не вярвам, че ел.автомобилите ще претоварят мрежата", както спомена един колега по-долу. Разбира се, има хора, които мислят, като господин Г.Тончев, който бе така любезен да предостави тоя линк в тоя сайт! Той има и решение за всички проблеми. Разбира се, в държава като нашата, много от решенията са неприложими. Например, слънчевите панели до магистралите. Ние първо нямаме магистрали, второ асфалт и трето маркировка. Четвърто, а може би и на първо място, имаме *** и нямаме култура.
  • #28
    Реалист ( преди 13 години )
    Необходими ли са такива изчисления?Сякаш утре 1 млрд. автомобили ще са електрически. Тези неща се променят БАВНО. Дори и след няколко години да се появи надежден и евтин ел.автомобил и с дълъг пробег, това не значи, че производството на конвенционалните модели веднага ще спре. А и какво ще стане с наличния до момента автопарк - ще се подмени след 10-20г.Китайците вече 15 г. имат икономически растеж над 10 % и все някакси успяват да поддържат ел.мрежата си.
  • #27
    BGRS ( преди 13 години )
    Хубаво е, че не мислиш, но това ни най-малко не помага за решаване на тоя проблем. Tрябват ни мислещи хора.
  • #26
    BGRS ( преди 13 години )
    Не исках да задълбавам по-сериозно с линкове и обяснения. 12 кВч се използват за зареждането на Митсубиши e-miev , ако не греша, за да измине 100 км. Може би и в тоя сайт я има тая статия, не съм сигурен. 20 кВч бе записано в един български сайт за българска разработка. Може да ти дам линк. Но общо взето, това явно са границите. А за пресмятането сложих грубо един милиард електромобила и средно изминато разстояние за денонощие от 50 км, което прави 18000 км/годишно. Мисля, че пресмятането е приблизително, но честно. Ако един автомобил се зарежда за 8 часа и изминава 300 км, ще са необходими около 35-60 кВч за едно зареждане. На час това прави 4.5-7.5 кВч, което за домашната мрежа ми се струва доста, особено ако нощем пускаме бойлер и някакви печки или климатик. Това е над 30 А консумация на ток само за автомобила! Просто няма как да стане със сегашната енергопреносна мрежа. Разбира се, сметките ми са въз основа на изнесената в пресата информация за консумацията на един електромобил. А ето и един интересен линк. Там се споменава за 200 Wh/km :http://***.tonchev.org/hcarbg.html
  • #25
    :) ( преди 13 години )
    Намери си и линк, където да видиш как САЩ произвеждат своите електрически мощности...
  • #24
    Реалист ( преди 13 години )
    Стига с тези крайни изказвания. Ясно е, че нефтът скоро няма да свърши, но цената му ще расте в дългосрочен план. Разработват се нови находища, но на по-висока цена. "Лесните" вече са изчерпани като цяло.На всеки трезвомислещ човек е ясно, че електроавтомобилите ще навлизат бавно. Дори и след 10 год. те все още ще са екзотика, вкл. и в развитите страни. Така че нарастването на потреблението на еленергия ще е с бавни темпове.
  • #23
    Slavo ( преди 13 години )
    Не е много ясно това: 12-20 кВч на 100 кмКак ги свърза тези мерни единици?Ако си го прочел това от някой сайт...Няма да е зле да я обясниш по-подробно тази сметка относно разхода на ел. енергия. Не казвам, "вярно е" също не казвам и "не е вярно"!!!Просто искам да разбера каква методика имаш за песмятането на тази неизвестна за мен величина kW/h>km.
  • #22
    Анонимен ( преди 13 години )
    харесват електромобилите и отдавна следя развитието имне мисля, че цще претоварят енергосистемата
fallback
Последни