fallback

Най-малкото кабрио на пазара

Ръчно изработено в Япония.

Става дума за Daihatsu Copen - най-малкият купе/кабриолет на пазара. Формулата, към която се придържат Daihatsu, а именно „Правим го компактно”, е перфектно приложена и при последното им предложение - Copen. Автомобилът изглежда много малък (паркирането е песен), но в същото време успява да побере двама души с височина до около 180 см. Дължината му е 3440 мм (Copen е с около метър по-къс от BMW Серия 5), широчината - 1475 мм, и височината - 1245 мм. Мъникът има силно изразен спортен характер. Двигателят е 1.3-литров, доставя 87 к.с. и 120 Нм. Сила, която е напълно достатъчна, за да ускори тежащото 900 килограма возило до 100 км/ч за под 9 сек. При първата ни среща с Daihatsu Copen го определихме като типично женско бижу. След двудневен тест драйв обаче колата заслужи званието "Aвтомобил за удоволствие". А удоволствие наистина има - количката ускорява много нервно, още от най-ниски обороти, има изключително стегнато окачване, директно управление и много добре настроена скоростна кутия. Спортното усещане се допълва от ниско разположените спортни седалки, волана "Momo", хромирания скоростен лост и двете ауспухови тръби. Copen е оборудван с твърд сгъваем автоматичен покрив, който превръща купето в кабриолет за по-малко от 20 секунди. Багажникът е малък (210 литра), като при свален таван може да приюти якето ви например. Потреблението на гориво варира между 5.0 и 7.7 литра на 100 км, в зависимост от това дали карате в града или извън него. Интересното е, че мъникът подканва към по-спортно шофиране, а разходът на гориво не преминава тези стойности. Daihatsu Copen няма пряк конкурент на пазара, вероятно за това предизвиква такъв интерес. Карали сме много коли, но никога не сме събирали толкова погледи. Не липсваха и коментари, както и въпроси за колата. Интересен факт, но повечето заинтригувани бяха мъже... И така Daihatsu Copen е японска кола, произведена в Япония, при това ръчно. Притежава силно изразена уникалност, която е забелязана от експертите по дизайн RED DOT. Приятна е за каране - и в града, и извън него, но максималното удоволствие от шофирането на Copen се усеща, когато стъпите на добър планински път.
Тагове:
fallback
  • #12
    187 ( преди 14 години )
    ще ги съдя!и кво, ако си над 1.80 не може тая кола ли?чиста проба дискриминация!
  • #11
    бавареца ( преди 14 години )
    ако е така Смарт от Брабус би било по добър избор, май...
  • #10
    vv ( преди 14 години )
    cenata za takava kola ne e nikak niska ot okolo 23-25k v evro
  • #9
    ravn ( преди 14 години )
    Изглежда симпатична колицата. На живо може да е още по-готина :) С този червен кожен салон изглежда доста добре :)
  • #8
    Auto Maniac ( преди 14 години )
    Бива за града
  • #7
    бавареца ( преди 14 години )
    някой да знае колко струва? вярно че Смарта е дори по малък, но там проблема е цената от около 12к евро, а и при долу горе същите килограми смарта е доста по малко кончета и е с изключително бавна трансмисия за спортно каране. освен ако не е брабус, но трансмисията пак е бавна.
  • #6
    matiz ( преди 14 години )
    Двигателят 1,3 е като на Ярис (от преди фейслифта, но сега на Ярисите вече слагат новия 1,33 100к.с.)В червен цвят е още по-готин!http://***.daihatsu-bg.com/images/models/daihatsu.copen.2007.jpg
  • #5
    :) ( преди 14 години )
    то и тук има такава в салона на Дайхатсу...
  • #4
    MadMaxXx ( преди 14 години )
    Наистина е тесничка-аз дето съм 1.70 и 55 кила ми беше тясно в нея, но въпреки това и някак мн приятно същевременно. Определено не е "мъжка" кола, но чара й надмогва всичко. :)
  • #3
    az ( преди 14 години )
    с гръцки номера е количката,и е много миниатюрна...виждал съм такива в Гърция,и изглежда 2 пъти по-малка от жигула на живо
fallback
Последни