+ много маневрен, паркира на малко пространство- сериозни дефицити в сигурността, странни седалки и неудобна позиция на седене, почти пълна липса на комфорт, висок разход, тежък волан
История на модела6/59 Представяне на пра-Мини1/91 Първи мотори с катализатор: 1.0 литров с 41 к.с. или 1.3 литров с 61 к.с.1/92 Два нови мотора по 1.3 литра 52 и 63 к.с.4/92 Представяне на вариант Кабрио10/96 Подобрения в модела: еърбег, осъвременени колани и подобрена защита срещу страничен удар серийно, подобрения в техниката, моторът вече с многоточков инжекцион. Спиране на Кабрио10/00 Спиране на производството10/01 Представяне на новото Мини (BMW)
Откакто старата класическа версия на Мини не се произвежда се засилва и търсенето на пазара втора ръка. Сделки с добре запазени екземпляри се случват много рядко. Това е автомобил като блокче шоколад: квадратен, практичен, добър. Е, или почти...Карането на Мини означава ежедневна борба с дълъг списък недостатъци. На първо място позицията на седене - който е по-висок от 1.50 м е принуден да разпери колена в страни като жаба, за да може да хване стърчащия от плоския кокпит волан като същевременно се мъчи да се справи с миниатюрните педали без да натиска газта и спирачката едновременно. Всичко се управлява с прилагането на голяма доза физическа сила. Спирачката изисква доста тежък крак. Поне действието на спирачния механизъм е сравнително добро. Ускорението също никак не е лошо, особено със задължителния след 92 година 1.3 литров мотор с 63 к.с. В крайна сметка Минито тежи само 710 кг, така че ускорява бързо под съпровода на звуците, издавани от четиристепената скоростна кутия. Возенето, дори още по-добре от звуците, дава представа за британския уникум. Минито няма ресьори, а само гумени буфери. Което си има и предимства. Дори при пълно натоварване не променя поведението си на пътя и остава стабилно и в по-остри завои. Недостатъкът е, че не се усеща омекотяване на неравностите. От друга страна именно тази стабилност и качества на шосето, недостижими за друга кола през 59 година, са забележителни дори в наши дни. Воланът е много тежък и иска яко натискане, особено ако са монтирани дебели гуми. Но дори с такива Минито е по-добро в градски условия от много по-модерни коли в този клас. В градски условия е направо непобедим: много малък кръг на обръщане и добра видимост във всички посоки. По-малко практичен е микроскопичният багажник, който се задръства дори само от акумулатора. Най-големият естествен враг на Минито е ръждата, която атакува всички части на каросерията. Дори тригодишни екземпляри могат да бъдат клиенти на тенекиджиите. Всичко останало може да се ремонтира сравнително лесно. Дори своеволният стартер или самостоятелно пропадащите задни странични стъкла. Който иска да кара Мини трябва да е наясно, че забавлението е голямо, но също и рисковете.
Най-често срещани повредиЗапалване: мокри разпределителни капачки, износени свещи, дефектни имобилайзериВолан: ключът на волана може да блокираГоривна система: течове и чести проблеми с релето на електрическата горивна помпа