+ високо качество на изработка, просторно купе, висок стандарт за сигурност, високо ниво на комфорт- лоша видимост, жадни бензинови мотори, шумен дизел, скъпа поддръжка
История на модела10/78 Представяне на модела 9009/87 Представяне на кабрио-версия3/93 Моделът е преработен. Мотори: ддва четирицилиндрови - 2.0 литров с 133 к.с., 2.3i литров с 150 к.с. и един шестцилиндров с 170 к.с.2/94 Представяне на версия седан и версия с три врати. Нов турбо вариант с 185 к.с.5/94 Нов кабрио модел сменя стария6/95 2.0 литровият мотор вече 130 к.с.4/98 Смяна на модела. 900 става Сааб 9-3. Варианти с пет и три врати, както и кабрио. Мотори: 2.0 литров с 130 к.с., четирицилиндров турбо 2.0t с 154 к.с., 185 или 200 к.с., четирицилиндров 2.3 литров с 150 к.с. и един турбодизел 2.2 TiD с 115 к.с.8/99 Допълнителни мотори: 2.0 турбо вече с 150 или 205 к.с. Топверсия 2.3 турбо Viggen с 225 или 230 к.с.8/02 Смяна на модела при лимузината, Кабриото продължава да се произвежда в старата форма4/03 Смяна на модела при Кабрио
За истинските фенове на Сааб историята на марката приключва през 1993 година заедно със стария 900. За пуристите моделите, разработени под командването на GM, не се броят. Някогашната марка на индивидуалистите има все по-малко почитатели в наши дни. Една смяна на модела може да съсипе имиджа на цялата марка. Доказателство за това е примерът със Сааб 900. Всички екземпляри, произведени преди 93 г. са търсени и ценени като класика, докато по-новите модели трудно намират купувач на пазара втора ръка. Новият модел е разработен на базата на Опел Вектра - влиянието на Дженерал Мотърс върху шведския автомобилен производител.Четирицилндровите турбомотори на Сааб 900 са известни с проблемите, които създават. Те имат примамливи технически характеристики, обаче са склонни към дефектиране и харчат много. Най-добрият компромис между пъргавина, разход и солидност е 2.0 литровият мотор без турбо. Агрегатите, които се монтират в наследника 9-3 са значително по-надеждни, макар че също често се стига до повреди в мотора и турбокомпресора. Поведението на пътя на 900 и 9-3 е типичното за повечето автомобили с предно предаване, което буди доверие. Лошият имидж остави достойнствата в сянката си, а такива също не липсват. Каросерията е с много добро качество на изработката и предлага както в хечбек варианта така и в седана огромно пространство за багаж. Ергономичните седалки и различните отделения за поставяне на предмети в купето осигуряват, включително и на дълги отсечки, приятното пътуване. Пространственото усещане страда донякъде от висоия борд и малките прозорчета, подобни на бойници, въпреки че реално мястото е предостатъчно. Сигурността е основната тема при Сааб, в крайна сметка някои клиенти купуват шведски коли само заради това. В този контекст не пасва например фактът, че еърбег за мястото до шофьора има чак след юни 95 г., а страничните възглавници се появиха едва с представянето на 9-3. А иначе за старият 900 еърбегът е опционален още от 88 г.!?Що се отнася до разходите, балансът страда основно от драстичната загуба на стойност, която се усеща най-силно при по-мощните версии. Скъпите резервни части нанасят допълнителен удар в раната, както при сметките в сервиза, така и при плащането на застраховки. Който все пак може и иска да си позволи удоволствието да кара кола, която не паркира зад всеки ъгъл, може да се ориентира към 900 или 9-3, но преди това да направи много основен сервизен преглед.
Най-често срещани повредиМотор: в редки случаи дефектни турбокомпресори и прекъснати маркучи на турбото (дизел), скъсани ремъциЗапалване: проблеми с мениджмънта на мотора, мокри свещиЕлектрика: дефектни акумулатори при бензиновите моделиОбратно повикване в сервизите на компанията: заради механизма за блокиране движението на седалките (99 г.), мениджмънта на мотора (99 и 00 г.), заради теглич, който се слага и маха (98 г.)