+ достатъчно пространство, удобни седалки, подходящи мотори, сигурно поведение на пътя- твърди настройки на шасито, ограничена видимост, жадни бензинови мотори
История на модела9/91 Представяне на модела. Седан с четири врати и голям заден капак. Мотори (от програмата на VW): 1.6i с 72 к.с., 1.8i с 88 к.с., 2.0i с 115 к.с., 1.8 16v с 125 к.с.5/92 Допълнителни мотори: дизел 1.9 D с 68 к.с. и турбодизел 1.9 TD с 75 к.с.5/94 1.6 литровият мотор вече 75 к.с., а 1.8 литровият вече с 90 к.с.1/95 2.0 16v с 150 к.с. заменя 1.8 16v. Еърбег за мястото до шофьора серийно. 7/95 Подобрения в модела. Нов мотор: турбодизел 1.9 TDI с 90 к.с.3/97 Нови мотори: 1.9 TDI с 110 к.с. и 1.6 MPI с 100 к.с.4/99 Смяна на модела. Мотори: 1.6 литров с 100 к.с., 1.8 литров с 125 к.с., 2.3 V5 с 150 к.с., 1.9 TDI с 110 к.с.12/99 Нова компактна версия Леон (хечбек, пет врати)7/02 Нова версия на Леон със задвижване на четирите колела с 1.8 литров турбо мотор с 210 к.с.
По-ранните плодове на сътрудничеството между Фолксваген и Сеат са доста проблемни. Атрактивната продуктова гама и високото качество са част от имиджа на Сеат в наши дни. Но това не беше така в началото на 90-те. Първият съвместно разработен автомобил между Сеат и VW беше Толедо, който в началото беше много проблемен. Големият Сеат бе конструиран на базата на Голф ІІ, но не можа да прихване от неговата солидност. Качеството на изработката беше толкова калпаво, че Толедо прекарваше прекалено дълги периоди по сервизите. Толедо притежава огромен багажник и по тази причина е практичен във всички случаи. Не трябва обаче да бъде товарен много тежко. Иначе управлението става недиректно, а задницата поднася неконтролируемо към външния ръб на завоя. В основата си Толедо е добър автомобил с достатъчно пространство и много качества. Като например моторите от VW. За съжаление яките и икономични TDI мотори се появиха късно в програмата на първото Толедо. Старите конвенционални дизели останаха до края на 96 г. Не всички дизели в Толедо са сполучливи. Ниските разходи се постигат с цената на тракане и трещене. Много по-култивирани са бензиновите 1.6 и 1.8 литрови агрегати (съотв. 75 и 90 к.с.)Задължително предпочитанията трябва да паднат върху екземпляри, произведени след юли 95 г. Те са преработени технически (различават се и на външен вид) и разполагат с два еърбега и по-модерен ABS. Но внимавайте да не попаднете на извънредния модел Амаро - под това име Сеат пусна на пазара евтини версии с по-ниско ниво на оборудване. Огромен скок напред както от визуална, така и от техническа гледна точка представлява пуснатата на пазара през 99 г. втора генерация на модела. Наследникът е значително по-динамичен, което важи и за хечбек модела Леон, който е с 25 см по-къс. Леон играе ролята на спортиста във фамилията. Всичко е възможно: от задвижване на четирите колела с турбобензин, до TDI с 150 к.с. Това е за сметка на комфорта, поради твърдото окачване и дори отличните седалки не помагат особено. За разлика от Шкода обаче Фолксваген не позиционира Сеат на пазара като извънредно предложение. Цените са доста високи и това се отразява и на пазара втора ръка, където Толедо и Леон са точно толкова скъпи, колкото Голф и Бора.
Най-често срещани повредиМотор: до 99 г. много загуба на масло, дефекти при ангренажния ремък (бензин до 92 г., TDI след 95 г.), по-късно счупени картериЗапалване: след 99 г.дефекти в ключа, имобилазераКаросерия: до 99 г. неуплътнени шибидахове, неуплътнени задни капаци, хлабави чистачки и седалкиОхлаждане: турбодизели от 94-95 г. прегряват, последва обратно повикване в сервизите на компанията