+ качествена изработка, удобни седалки, добро поведение на пътя, висок стандарт за сигурност, комфортно окачване- лоша видимост, шумен дизел, евтини материали в интериора
История на модела12/99 Представяне на модела. Компактен хечбек с пет врати. ABS и четири еърбега са серия в повечето нива на оборудване. Мотори: 1.0 литров с 50 к.с., 1.4 литров с 68 к.с. и 1.4 16v с 100 к.с. Дизел: 1.9 SDI с 64 к.с. и 1.9 TDI турбодизел с 100 к.с.4/00 1.0 литровият мотор е спрян. 1.4 бензин вече с 60 к.с. Още едно ниво на мощност: 1.4 16v вече и с 75 к.с.11/00 Нова каросерия - версия комби. Нов мотор: 2.0 литров бензинов с 115 к.с.4/01 Нова каросерия - версия седан с четири врати.8/02 Нов базов мотор: 1.2 литров трицилиндров с 55 к.с.9/03 Нов мотор: 1.4 TDI с 75 к.с. и Фабия RS с 1.9 TDI с 130 к.с.
Който може да сравнява цените и да смята бързо ще забележи, че Фабия е по-доброто Поло. В рамките на концерна отдавна се говори, че Шкода прави по-добрите Фолксвагени. Фабия се произвежда в супермодерната фабрика в Млада Болеслав, недалеч от Прага. Кристално чистата изработка на каросерията се набива веднага в очи. Детайлите пасват идеално един с друг, вратите се затварят тихо и прецизно. Що се отнася до моторите, във фокуса на клиентското внимание са турбодизелите с популярното означение TDI. По ниското бръмчете може да се отгатне, че от гледна точка на култивираност конкуренцията вече предлага и по-добри. Двата бензинови мотора 1.4 с мощност 60 или 68 к.с. се базират на стара чешка собствена разработка, докато по-мощните са идентични с тези на VW Поло или в случая на 2.0 литровия с 115 коня на VW Голф. В града Фабия се кара лесно, има кръг на обръщане 10.8 метра, което в комбинация с лекия волан й спечелва славата на много маневрен автомобил. В извънградско каране чехът също се представя много добре. Окачването реагира на неравностите по-пътя без да люлее каросерията и пасажерите. Автомобилът позволява прецизно каране и изненадващо висока скорост в завоите. Поднасянето на предните колела към външния ръб на завоя поставя границата. В купето има достатъчно пространство, отпред свободата на движение е неограничена, дори отзад двама възрастни се чувстват добре. Благодарение на възможността на волана да се настройва вертикално и аксиално шофьорът бързо намира удобна позиция. Много приятни са и всички управления в салона - воланът, превключването на предавките и всички останали инструменти по таблото се движат с онази лека прецизност, която различава качествената работа от евтиното отбиване на номера.
Багажникът на хечбек модела е приличен, но версията седан представлява направо пространствено чудо. Комбито е малко разочароващо от гледна точка на багажника. Желаният размер се получава едва при сваляне на седалката. Нивото на сигурност е високо. ABS и четири еърбега са част от серийното оборудване в повечето модели (оборудването е сведено до минимум в евтините версии като Junior). Спирачките са силни, каросерията е стабилна и е доказала защитното си действие в много краштестове. Разходите са най-хубавото нещо при Фабия, особено като става дума за бензиновите мотори. При TDI трябва да се смята добре, дали скъпото обслужване няма да стопят предимството от разхода на гориво. Важно е да се знае, че турбодизелите при Фабия покриват еконормата Евро 3, докато същите мотори при Поло покриват Евро 4. Фабия е пълноценен малък автомобил, който покрива отлично нормативите във всички дисциплини: от градско каране на малки отсечки до дълъг път. Освен това отличните настройки на шасито осигуряват и голяма доза удоволствие от управлението.
Най-често срещани повредиЕлектрика и електроника: смущения в мениджмънта на мотора, дефектни или със скъсани ремъци генератори, изгорели моторчета на чистачките, не работещи електрически стъклаЗадвижване: дефектни или износени съединители