Първото впечатление от новото поколение на Honda Legend e свързано с външните размери на автомобила. Той видимо е по-къс, но по-широк и по-висок от своя предшественик. В същото врме е и по-тежък и по-добре оборудван от него.
В Honda отново са заложили на стратегията "all inclusive". Най-модерни технологии, напречно разположен 3.5 литров двигател, предаване на движението към всичките четири колела, при това, забележете, само с един диференциал, революционно решение, което не се среща при нито един конкурент.
Това е четвъртата генерация на модела, която вече повече от година шества из пътищата на Япония и САЩ, а сега идва и в Европа. Външният вид на новата Honda Legend e определян често, като американо-японски. Има заоблен дизайн, който не е нещо необичайно, но определено въздейства добре. Точно с този вид много азиатски автомобили постигат успехи в САЩ. Дали това ще бъде така и в Европа остава да се види. Силуетът на автомобила прилича с нещо на Peugeot 407 и поражда известно чувство за небалансираност. Honda продължава традицията да залага на джанти с по-малки размери, в сравнение с конкуренцията. И при Legend размерите на джантите са поне с два цола по-ниски от други автомобили от подобен клас.
Интериорът на Honda Legend привлича с предлагания невероятен лукс. Вътре човек се чувства уютно и удобно, за което допринася изключителната звукова изолация, допълвана от електронна противошумна система. Микрофони регистрират шума, проникващ от вън и го заглушават чрез излъчването на акустични противовълни през репродукторите. За температурния комфорт на пътуващите се грижи климатична система, която регистрира по електронен път силата на слънчевите лъчи влизащи в купето. Това става с помощта на GPS система (система за глобално позициониране), която помага да се предвиди от коя страна на автомобила по време на пътуването ще грее слънцето.
към фотосесиятаВеликолепните кожени седалки-кресла предлагат удобство и комфорт. Аудио-системата е съвършена със своите 10 репродуктора, а купето разполага и с DVD система, комбинирана с навигация. Интересно е, че въпреки големите размери на автомобила, отзад мястото не е толкова щедро, като за по-висок човек дори има опасност от опиране на главата в тавана.
Управлението на тежащата близо два тона кола е лесно, благодарение на съвършената платформа и отличното окачване. За това допринася и шестцилиндровият двигател с обем 3.5 литра и мощност 217 kW . Максималният въртящ момент се запазва при широк диапазон от оборотите на двигателя, с помощта на променливото управление на клапаните. Скоростната кутия е петстепенна, автоматична. Електронният диференциал може да изпраща от 30 до 70% от въртящия момент към задните колела, но може да насочва и различно количество сила към всяко едно от задните колела при нужда. Това позволява да се елиминира опасността от плъзгане или поднасяне на някое от задните колела, като за разлика от класическата ESP система тук не се намалява скоростта. Голяма част от функциите на управлението могат да се осъществяват от волана, на който се намират 16 бутона. Това може да доведе поне в началото и до объркване, кой за какво служи. За безопасността се грижат най-съвременни технологични системи. Самата каросерия е първата гаранция за безопасност, при това не само на пътуващите, но и на пешеходците.
Става дума за технологии, като пиротехническата система на предния капак, която се задейства при среща с пешеходец или за датчикът, който отчита точно положението на пътника до водача и блокира при определени позиции активирането на страничните въздушни възглавници, или микровълновият радар отпред, който управлява темпомата и системата CBMS, помагаща за превенция на евентуален челен сблъсък. Радарът предупреждава за евентуална опасност от сблъсък първоначално чрез звуков сигнал, след това с автоматично затягане на предпазните колани и накрая чрез задействане на спирачната система. Honda Legend идва на пазара с върхови технологични системи и най-модерна техника, при това практически всичко най-важно е в базисното оборудване на автомобила.
Honda Legend в числаразмери - дължина, широчина, височина (mm)
4955 x 1845 x 1450
база (mm)
2800
обем на багажника (l)
452
гуми размер
235/50 R17
обем на двигателя (ccm)
3471
мощност (kW/k)
217/295 при 6200 об/мин.
максимален въртящ момент (Nm)
351 при 5000 об/мин
максимална скорост (km/h)
250
ускорение 0-100 km/h (с)
7,3
Цена (евро)
от 50 000