fallback

Сузуки Балено/Suzuki Baleno

+ добро качество на изработката, ниски цени, висока надеждност- слаби мотори, дефицити в сигурността, ограничен комфорт, слаби спирачки, малко място отзад

 История на модела3/95 Представяне на модела. Вариант хечбек с три врати и вариант седан с четири врати. Бензинови мотори: 1.3 литров с 86 к.с. и 1.6 литров с 98 к.с.8/95 Нов мотор: 1.8 литров с 121 к.с.7/96 Нов вариант комби с 1.8 или 1.6 литров мотор (също и вариант със задвижване на четирите колела)9/97 Моторът 1.6 вече с 97 к.с.4/02 Спиране на производствотоС Балено Сузуки искаше да атакува територии в конкурнтния компактен клас. Марката Сузуки се свързва по - скоро с малки "джипове" или мотоциклети, отколкото с "истински" автомобили като спряното от производство през 2002 г. Балено. Японците сами са си виновни за липсата на успех при този модел. Така например базовият мотор никога не получи възможността да се комбинира с ABS. Антиблокираща система нямаше дори за версията със задвижване на четирите колела. Същото беше положението и със страничните еърбегове. Ако все пак трябва да бъдем вежливи не можем да не отчетем по японски рутинираната изработка на Балено, както и добрата защита на пътуващите в купето. Присъдата за багажника е тъжна - 185 литра при хечбек версията са направо нищо. По тази причина повечето продадени Балено са седани. Едва представеното през 96 г. комби може да побере значително повече багаж. Престоят на задната седалка на Балено, поради пространствени причини, не е сред най-приятните изживявания, които могат да ви сполетят. Отпред за сметка на товма е прилично, седалките са с добра ергономия и разположение, същото се отнася и за облегалките за главите. Всички копчета и ръчки са удобни за управление и разположени на правилните места с изключение на смешния бутон за клаксона, който трябва да бъде запомнен преди потегляне. Преди потегляне трябва да приключите и с разговорите, тъй като пъргавите четирицилиндрови мотори вдигат шум, който не позволява учтива комуникация. Комфортът не е от силните страни на Балено. Настройките на окачването са направени като на бус за доставки - с тенденция на подобряване при натоварване. Поведението на пътя все пак е много добро - Баленото държи съвсем правилно зададения курс, дори при влошени пътни условия. Четирицилиндровите мотори вършат прилична работа, въпреки ниския въртящ момент и то без да харчат много бензин. Спокойното и тихо въртене обаче не е сред силните страни на моторите - особено при високи нива на оборотите се усещат вибрации и шумове. А необходимостта от често ползване на тези неприятни нива на оборотите се дължи на несполучливата настройка на скоростната кутия. Високите предавки са прекалено дълги и при най-малкото изкачване помага само връщане на по-ниска скорост. Междувпрочем това не е по-различно и при "джиповете".Най-често срещани повредиЗапалване: дефектни имобилайзери, мокри разпределителни капачки и свещи, кабели на запалванетоЗадвижване и шаси: износване на съединителя (95/96), дефектни скоростни кутии (до 99 г.),  блокира заключването на волана (до 97 г.)Ауспух и катализатор дефектни (95/96)  
Тагове:
fallback
  • #2
    Castor ( преди 16 години )
    Откъде купи лагерите би ли ми казал?
  • #1
    desert fox ( преди 16 години )
    Исках да споделя и моите впечатления след близо година и 40000 км. колата е страхотна поради няколко причини:1/ сравнително ниска стойност на покупката втора ръка (карам балено комби 97 година 1,6 - 97 коня, което закупих преди година за 4400 лева)2/ абсолютна здравина на конструкцията - карам само по строежи като сляза от прекрасната републиканска мрежа - никакви ядове - само таблото вече малко се разкърца3/ качество на материалите и много глезотиийки - има си клима, ел стъкла, ел огледала, ел фарове, централно, заключване на вратите и огледалата от мястото на шофьора (ако имате малки деца - много важно), само дето ми се падна една без халогени4/ много ме кефи как са го сметнали инжинерите джапанки - 97/98 коня - ниския данък - колкото и маловажно да изглежда - кефя се че минах тая година с 42 лева (за сравнение голф 1,6 - 101 коня!?!?!?)5/ обикновено газово или такова с ламбда контрол върши работа чудесно - разход 8 на газ средно 6/ сравнително ниски разходи по сервизи - ако ми се наложи смело мога да твърдя че има части, чакаш максимум 2 дни; да малко по скъпи са но са си и японски тези които си намирам - разбирай по хубави и всякакви псевдо марки за пунто/корса/306 или голф и пак нищо фрапиращо, ако говорим за цени не повече от 20% по скъпи (сравнявам предната ми сеат ибиза)7/ няма грам ръжда никъде 8/ сравнително малко и компактно комби е, а вътре има място (110 килца съм)и сега лошите неща, свеждам ги до 2:1/ проблеми със скоростната кутия - имат си важното е да попаднеш на читава, аз още като я взех смених 2 лагера вътре и редовно сменям маслото на кутията (не е зацепвала засега, просто си я глезя малко повече кутията, защото си е проблемна, но ако си внимателен с нея и тя е мила с мен :) )2/ сравнително слаби спирачки за колата - просто е пъргава за конете си и трябва да имаш предвид че нямаш ABS Това е - който се колебае - недейте - цена/качество/екстри - най-доброто за тия години
fallback
Последни