fallback

Сериен модел на водороден автомобил от Mercedes

Mercedes показа първият си сериен модел на автомобил задвижван от двигател с горивни клетки.

Това е версия на B-class, наречена F-cell. Първите 200 броя от този модел ще бъдат произведени до края на този година и ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2010. Автомобилът е с хибридна система състояща се от водороден двигател и електромотор и според Mercedes има динамика съпоставима с тази при автомобила с двулитров бензинов двигател. Електродвигателят е с мощност 134 к.с. и максимален въртящ момент 290 Nm. С едно зареждане този автомобил може да измине 400 км, а зареждането с течен водород отнема три минути. От Mercedes са подобрили ситуацията при един от слабите моменти на водородните автомобили – студения старт на двигателя. При B-Class F-cell стартът може да стане при температури до -25 градуса по Целзии. Литиево-йонен акумулатор с мощност 35KW натрупва използваната от спирачката енергия, както и тази, която не се използва напълно по време на движение. Интериорът на колата и багажното й отделение не са променени по никакъв начин от наличието на водороден двигател при F-cell. Обемът на багажника е 416 литра и е същият като при стандартния B-class. Според Mercedes водородният  B-Class F-cell е пионер в своя клас и е първият серийно произвеждан автомобил от този вид.  
Тагове:
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 15 години )
    А откъде идва водорода според теб- електролиза знаеш ли какво означава?
  • #10
    L. ( преди 15 години )
    Че от контакта!
  • #9
    jj ( преди 15 години )
    Пич според тебе от къде идва електричеството? Водорода е бъдещето.
  • #8
    бай хуй ( преди 15 години )
    и батериите и въздушния двигател и водородния са измислени преди мнооого време.Но никой няма да ни ги даде ей така - безплатен обяд няма, хората търсят кирията и който си мисли че ще кара без пари е наивник.И на мен ми се иска ама няма да стане никога..
  • #7
    Анонимен ( преди 15 години )
    И защо ни е нужен водород който се произвежда като се използва електричество а не ползваме директно електричество? След 3-4 години батериите ще се токова развити че зареждането ще става много бързо и ще можем да изминаваме много по големи разтояния.
  • #6
    Анонимен ( преди 15 години )
    За големите нефтени компаний които ни изпиваха кръвта като ни продаваха гориво е много важно да си купуваш горивото от тях а да го нямаш в къщи. Така че се надявам най-добрата алтернатива електрическите автомобили да се наложат.
  • #5
    Анонимен ( преди 15 години )
    Аз бях привърженик на алтернативните горива но след като проучих нещата по обстойно разбрах че водородното гориво не е това което си мислим. Не става въпрос въобще за техническата част, става въпрос за следното. Нефтените компании губят позицийте си и трябва да намерят начин да продължат да печелят. Най-голямата опасност за тях са електрическите автомобили с батерий (не с горивна клетка), защото можеш да си заредиш колата в къщи и не е нужно да ходиш на бензиностанция да си купиш гориво.
  • #4
    TURBO ( преди 15 години )
    mda, sled 50 godini kat svurshi benzina moe i da se poyavi nekoi prototip v nechia prazna tikva
  • #3
    Patanov ( преди 15 години )
    Надушвам нова бизнес възможност.......... хахахахахахаха
  • #2
    Мишо ( преди 15 години )
    Само така, това е бъдещето на автомобилите - водородния двигател.Колкото повече марки пуснат такива автомобили, ще има и повече водородостанции (май е по готино име Ейчстейшън). До колкото знам и BMW разработват такъв двигател на водород.
fallback
Последни