fallback

Сериен модел на водороден автомобил от Mercedes

Mercedes показа първият си сериен модел на автомобил задвижван от двигател с горивни клетки.

Това е версия на B-class, наречена F-cell. Първите 200 броя от този модел ще бъдат произведени до края на този година и ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2010. Автомобилът е с хибридна система състояща се от водороден двигател и електромотор и според Mercedes има динамика съпоставима с тази при автомобила с двулитров бензинов двигател. Електродвигателят е с мощност 134 к.с. и максимален въртящ момент 290 Nm. С едно зареждане този автомобил може да измине 400 км, а зареждането с течен водород отнема три минути. От Mercedes са подобрили ситуацията при един от слабите моменти на водородните автомобили – студения старт на двигателя. При B-Class F-cell стартът може да стане при температури до -25 градуса по Целзии. Литиево-йонен акумулатор с мощност 35KW натрупва използваната от спирачката енергия, както и тази, която не се използва напълно по време на движение. Интериорът на колата и багажното й отделение не са променени по никакъв начин от наличието на водороден двигател при F-cell. Обемът на багажника е 416 литра и е същият като при стандартния B-class. Според Mercedes водородният  B-Class F-cell е пионер в своя клас и е първият серийно произвеждан автомобил от този вид.  
Тагове:
fallback
  • #21
    yo ( преди 15 години )
    To da beshe samo toq "avtorapk", kakvoto i da zna4i tova. To cqlata industriq zavisi ot petrola, nali sa seshtash 4e ot nego sa praqt plastmasi, nqkoi vidove t1kani (za platove) i mn. drugi.Ina4e otnosno bezopasnostta- ne mi se vqrva nqkoi da pusne serien model bez da e pomislil za tova.
  • #20
    Анонимен ( преди 15 години )
    Прощавайте за правописните грешки!
  • #19
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ангажиментът на утвърдени производите-ли към разработването на технологията категорично ще я придвижи .Разбира се още по-добре ще е да стигне и до ***- сово приложение, без да е необходимо да е доминираща. Иначе рискуваме да се натъкнем на същата задънена улица като с петрола: целият световен авторапк е зависим от него и проблемте с набавянето му поставят цивилизацията под въпрос... Вероятно в бъдеще ще трябва да приветстваме едновремен- ното приложение на хибриди, електромо- били и..
  • #18
    Auto Fan ( преди 15 години )
    Bomba s zak1snitel lo6a ranota karay si na benzin mn mn po dobre
  • #17
    Altuning ( преди 15 години )
    Тази разработка искам да вметн, че не е някаква новост, новост е за Мерцедес, но такъв автомобил има разработен и е в движение от 2 години. Това е HONDA FCX Clarity, произведена в ограничени бройки само за щата Калифорния. Мощността и е даже малко по голяма
  • #16
    smoky ( преди 15 години )
    erata na vodorodnite bombi nastapi......ako e po bezopasno,dobre.kakvato idae marka,samo i samo da nee opasno.laboratorni eksperimenti-sled vreme nepopravimi posleditsi.
  • #15
    jj ( преди 15 години )
    Сигурно според тебе да добиваш нефт от неколко км под морското равнище, след това да го превозиш с танкери до рафинериите, да го рафинираш, да го превозиш с цистерни до бензиностанциите става без никаква загуба на енергия нали... такива като теб са говорили същото нещо за бенизина преди 100 години
  • #14
    chavv ( преди 15 години )
    законите на термодинамиката никой не е отменил... получаването на водород е свързано със загуба на енергия.Без революционно изгоден метод за получаване на водород в промишлени мащаби...И без революционен метод за съхранение и пренос... водорода е задънена улица.
  • #13
    jj ( преди 15 години )
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen#Industrial
  • #12
    JJ ( преди 15 години )
    Това е един от начините, но не единствения
fallback
Последни