IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda Yeti с базисен двигател 1.2 TSI

Чешкото издание Auto.Cz публикува интервю с члена на Борда на директорите в Skoda Auto, Екхард Шолц (Eckhard Scholz). Предлагаме ви интервюто с малки съкращения.

Skoda Yeti с базисен двигател 1.2 TSI
Роденият през 1963 година Шолц е в Škoda Auto от 2007 г., преди това от 1996 заема различни длъжности във Volkswagen AG.

Auto.cz: На пазара в Европа пускате Škoda Yeti, която ще бъде с нов базисен двигател 1.2 TSI. С какво е интересен този двигател? Scholz: Този мотор е добре познат в Skoda, защото е създаден в Млада Болеслав и сега се изработва там. Двигателят 1.2 TSI е конструиран по така наречения принцип на “downsizing”(намаляване на размера, но увеличаване на ефективността, мощността и екологичността). Той е четирицилиндров с турбина и система за директно впръскване на горивото. Този агрегат е продължител на успешното семейство двигатели 1.4 TSI. Има добре разположен максимален въртящ момент, предлага добро ускорение и мога да кажа от собствен опит, че с него Yeti спокойно се движи със 180 км/час.Auto.cz: Може ли да се каже, че това е изцяло нов двигател или по-скоро е доразвиване на 1.4 TSI?
Scholz: Много от 1.4 TSI не е останало, по-скоро това си е изцяло нов двигател. Auto.cz: А какво е бъдещето на двигателя 1.2 НТР? Чухме, че предстои модернизацията му. Scholz: Да, на трицилиндровия двигател 1.2 НТР ще разчитаме и в бъдеще и той ще си остане базисен двигател за Fabia. Много вероятно това ще бъде и базисния двигател за Polo. В най-близко време ще пуснем негова модернизирана версия. Обновеният двигател ще бъде с понижено триене, с по-добра акустика и ще отговаря на новите екологични норми. Auto.cz: Скоро Škoda ще започне да произвежда новата скоростна кутия MQ100. Можете ли да ни кажете с какво се различава от MQ200? Scholz: Това е изцяло нова скоростна кутия, тя е по-лека, има по-малко части и съответно ще има доста по-ниска цена. Auto.cz: Вече сте казвали, че Yeti е близък „роднина” (в техническата част) на Tiguan, може ли да кажете нещо повече в тази посока?


Scholz: Мога да го кажа така: между двата модела разликата е половин клас. Tiguan е с по-големи джанти, има различни трансмисии и в това отношение неговата предна част е по-близо до Passat. Yeti в тази област е доста по-различен. Нашата цел беше друга, по-проста и практична. Затова използвахме платформата на Octavia Scout. Променихме я леко ( съкратихме превесите и отпред и отзад), настроихме нов просвет от 180 мм и произвеждаме доста по-евтин автомобил от Tiguan. Yeti e много компактен автомобил, но в същото време вътре е много просторен. Според мен не можете да намерите на пазара друг подобен на него автомобил. Благодарение на използваната електроника и системата за предаване на движението към четирите колела, мисля че и на по-труден терен няма от какво да се срамуваме. Auto.cz: В Млада Болеслав създадохте голям развоен център, който работи за цялата група Volkswagen. Той функционира ли, или въвеждането му в действие с оглед на сегашната икономическа криза е забавено? Scholz: Не, няма забавяне. Голяма част от оборудването вече е монтирано и голяма част от него е функциониращо. Другата част ще влезе в действие през тази година. Като цяло развойният център вече работи. Разбира се и нашите инвестиционни програми са засегнати от кризата. Когато става въпрос за продукцията ни обаче, там прибягваме до икономии само в краен случай. Убедени сме, че без нови продукти нямаме бъдеще. Като правим нови модели това означава те да отговарят на нови норми – технически, технологически, екологически и др. Всичко това се разработва в Млада Болеслав, където работят 1600 много високо квалифицирани специалисти. За да работят добре, те се нуждаят от съответно оборудване. С новия развоен център те получиха всички най-съвременни условия за да успеем.
0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    slavo ( преди 16 години )
    1.3JTD Прав си. Superb от новите не съм виждал повече от месец, пък все пак съм си в Чехия. Но не казвай, че е красива кола. Преди него обаче ще спрат да произвеждат Skoda Roomster. То няма и кой да го прави След като миналата година съкратиха 2600 човека наведнъж.
  • #9
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Аз кола от такива дето правят спагети и минети, не карам. Нямам излишни пари да си правя експерименти. А относно Йетито, също не го харесвам, още повече с бензинов двигател и то 1.2. Октавия RS и супърба са шкодите, които са добри.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    1.3JTD ( преди 16 години )
    И тези две линии ще затворят скоро.Никой не купува шкоди.Но няма по-голям гаф от този с новия Сюпърб.Тръгнали да се карат Шкода и VW в кой е вината за рекордно ниските продажби.То беше ясно,че е недуразумение.Помня,че тук VAG-феновете се скъсваха да хвалят сюпърбчето каква красота бил,ле ле колко бил як и как щели да го купуват в кризата.Да,ама не!Нищо чудно да го спрат предсрочно в края на годината.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    slavo ( преди 16 години )
    Fiat Punto 1.2 16v за 209000 чешки крони. Skoda Fabia 1.2 12v (HTP) за 229000 крони. VW polo 1.2 12v 246000 крони. Такива са цените тук. 1 BGL = 13.2 CZK. ВъВ Шкода В момента работят само две производствени линии.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    1.3JTD ( преди 16 години )
    Почти няма производител без модели за около 15-16 000 лв.,с тази разлика,че Фабията е 1.2 HTP-супер недъгав и без нито една екстра.Лошото на Шкода е,че няма свое лице,няма да стане част от ГОЛЕМИТЕ.Винаги ще остане соло-*** на VW.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Mito ( преди 16 години )
    Абе незнам какво значи цената да е "като на истинска кола", но можеш да вземеш Fabia за 16 000 лева и това е съвременен модерен автомобил, без някакви екстри. А турбодвигателя 1.2 TSI съвсем не е безсмислен, а всички производители върнят на там защото пазара го иска.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    1.3JTD ( преди 16 години )
    Статията трябваше да се казва "Skoda Yeti с безмисления двигател 1.2TSI".И само да коригира ":)" шкодите са с бюджетно качество,но цената им е като за истинска кола.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 16 години )
    В Профил силно ми прилича на 1то CR-Vшкода ми харесват с подхода си, консервативен но не чак законсервиран като на ФВ дизайн, практични коли.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 16 години )
    шкодилаците са чудесни бюджетни колета
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    smoky ( преди 16 години )
    kriza e ..........niama pari,deiistvaite.