
Auto.cz: На пазара в Европа пускате Škoda Yeti, която ще бъде с нов базисен двигател 1.2 TSI. С какво е интересен този двигател? Scholz: Този мотор е добре познат в Skoda, защото е създаден в Млада Болеслав и сега се изработва там. Двигателят 1.2 TSI е конструиран по така наречения принцип на “downsizing”(намаляване на размера, но увеличаване на ефективността, мощността и екологичността). Той е четирицилиндров с турбина и система за директно впръскване на горивото. Този агрегат е продължител на успешното семейство двигатели 1.4 TSI. Има добре разположен максимален въртящ момент, предлага добро ускорение и мога да кажа от собствен опит, че с него Yeti спокойно се движи със 180 км/час.Auto.cz: Може ли да се каже, че това е изцяло нов двигател или по-скоро е доразвиване на 1.4 TSI?
Scholz: Много от 1.4 TSI не е останало, по-скоро това си е изцяло нов двигател. Auto.cz: А какво е бъдещето на двигателя 1.2 НТР? Чухме, че предстои модернизацията му. Scholz: Да, на трицилиндровия двигател 1.2 НТР ще разчитаме и в бъдеще и той ще си остане базисен двигател за Fabia. Много вероятно това ще бъде и базисния двигател за Polo. В най-близко време ще пуснем негова модернизирана версия. Обновеният двигател ще бъде с понижено триене, с по-добра акустика и ще отговаря на новите екологични норми. Auto.cz: Скоро Škoda ще започне да произвежда новата скоростна кутия MQ100. Можете ли да ни кажете с какво се различава от MQ200? Scholz: Това е изцяло нова скоростна кутия, тя е по-лека, има по-малко части и съответно ще има доста по-ниска цена. Auto.cz: Вече сте казвали, че Yeti е близък „роднина” (в техническата част) на Tiguan, може ли да кажете нещо повече в тази посока?
.jpg)
Scholz: Мога да го кажа така: между двата модела разликата е половин клас. Tiguan е с по-големи джанти, има различни трансмисии и в това отношение неговата предна част е по-близо до Passat. Yeti в тази област е доста по-различен. Нашата цел беше друга, по-проста и практична. Затова използвахме платформата на Octavia Scout. Променихме я леко ( съкратихме превесите и отпред и отзад), настроихме нов просвет от 180 мм и произвеждаме доста по-евтин автомобил от Tiguan. Yeti e много компактен автомобил, но в същото време вътре е много просторен. Според мен не можете да намерите на пазара друг подобен на него автомобил. Благодарение на използваната електроника и системата за предаване на движението към четирите колела, мисля че и на по-труден терен няма от какво да се срамуваме. Auto.cz: В Млада Болеслав създадохте голям развоен център, който работи за цялата група Volkswagen. Той функционира ли, или въвеждането му в действие с оглед на сегашната икономическа криза е забавено? Scholz: Не, няма забавяне. Голяма част от оборудването вече е монтирано и голяма част от него е функциониращо. Другата част ще влезе в действие през тази година. Като цяло развойният център вече работи. Разбира се и нашите инвестиционни програми са засегнати от кризата. Когато става въпрос за продукцията ни обаче, там прибягваме до икономии само в краен случай. Убедени сме, че без нови продукти нямаме бъдеще. Като правим нови модели това означава те да отговарят на нови норми – технически, технологически, екологически и др. Всичко това се разработва в Млада Болеслав, където работят 1600 много високо квалифицирани специалисти. За да работят добре, те се нуждаят от съответно оборудване. С новия развоен център те получиха всички най-съвременни условия за да успеем.


0