fallback

Двойна победа на Peugeot на 24-те часа на Льо Ман

Peugeot Sport Total в състав Дейвид Брабам, Марк Жене и Александър Вурц победи в 77-я маратон 24 часа на Льо Ман.

Това е първата победа на автомобила Peugeot 908 HDI FAP, а за Peugeot това е трета победа в състезанието. Победата е още по-убедителна за френската марка, защото второто място е също за нейния автомобил 908 HDI FAP с пилоти Себастиан Бурде, Франк Монтани и Стефан Саразан. Главните съперници на Peugeot в това състезание бяха автомобилите на Audi. За съжаление при новия прототип Audi R15 TDI се появиха доста проблеми. Заради грешка на Александър Прем първият им автомобил излетя от трасето още в началото на състезанието, при втория R15 се развали двигателя. Така първите две места в крайното класиране останаха за Peugeot, а на трето място остана автомобилът на Audi R 15 TDI с пилоти Риналдо Капело, Том Кристенсен и Алан МакНиш. В петицата се класираха и два частни отбора – четвърти е автомобилът на Lola-Aston Martin B09/60 от AMR Eastern Europe, а пети Oreca 01-AIM на Team Oreca Matmut AIM. Третият автомобил на Peugeot се класира на шесто място. Победата в клас LMP2 извоюва отборът на Team Essex с Porsche RS Spyder и пилоти Каспер Елгард, Кристиан Поулсен и Емануил Колар. Този екипаж зае десето място в общото класиране. В клас GT1 на първите две места финишираха автомобилите Corvette C6.R на Corvette Racing (Ян Магнусен, Джони ОКонел и Антонио Гарсия) и на Luc Alphand Aventures (Ян Клере, Ксавие Маасен и Жулиен Жус). В категория GT2 победи отборът на Risi Competizione (Жайме Мело, Мика Сало и Пиер Кафер с Ferrari F430 GT2). В 24-те часа на Льо Ман тази година участва и български пилот. Пламен Кралев и неговия отбор Endurance Asia Team (освен Кралев за него се състезаваха и Дарил ОЯнг и Филип Есно) се състезаваха в клас GT2, но не бяха класирани защото не преминаха 70% от дистанцията заради проблеми с тяхното Porsche 997 GT3 RSR. В тази категория властваше Ferrari. В генералното класиране отборът на Кралев зае 34-то място, което е най-доброто класиране на Porsche 997 GT3 RSR на това състезание.
Тагове:
fallback
  • #11
    Котоошу ( преди 16 години )
    Най-грозните коли са ПЕЖО и некачествени на всичко отгоре - ***. Щом си такъв фен на френските таратайки ела и ми направи две три френски любови....
  • #10
    Анонимен ( преди 16 години )
    Напълно заслужена победа !!!
  • #9
    is-f ( преди 16 години )
    това не е новина, понеже беше ясно още отпреди година. Трябва да се отбележе също, че Peugeot са били задължени да сложат допълнителни тежести от по 40 кг.
  • #8
    107 ( преди 16 години )
    Ти си КОТООШУ-великия "другиран" ***.На шбанярите от Ауди,с колите-еднодневки,все нещо им пречи...ХА , ХА , ХА !
  • #7
    Котоошу ( преди 16 години )
    Тия фрески *** направиха АУДИ да загубят, като замърсиха пистата и задръстиха радиаторите на най-коравата марка. Така направиха и на световното във Франция, като упоиха бразилците и те бяха като другирани на терена. Разберете франзузин да ви направи *** - ДА, но кола забравете - ***. Аз съм КОТООШУ - великия шогун.
  • #6
    Bravo ( преди 16 години )
    I az sam 6tasliv krai na hegemoniqta na VW parvo nalgaha porsche posle audi. Pravi mi vpe4etelnie 4e se razviva dizel koncepciqta pove4e v tova sastezanie stana moda nafti da pe4elqt.
  • #5
    107 ( преди 16 години )
    Щастлив съм! Peugeot RUUUUULES!
  • #4
    инж ( преди 16 години )
    А, какво стана сега? Нали основното доказателство за превъзходството на Ауди над всички останали автомобили (и най-вече над БМВ) са победите им в Льо Ман? Изведнъж се оказва, че номер 1 в света е Пежо! :))) Му-ха-ха :) Изводът е, че Ауди и Пежо имат нещо общо. И може би то е, че участват с дизелови автомобили в надпреварата, имат и добър СЪСТЕЗАТЕЛЕН екип (техническа част, пилоти и т.н.) Тези победи нямат нищо общо с качествата на ***, които продават.
  • #3
    :) ( преди 16 години )
    Кораб ли рулира? :)
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    TOQ DIESEL TAKA QKO USKORQVA6E ,MNOGO MU SE KEFIH
fallback
Последни